• Alexanders Maria

    Gräddvita skor till Ivory?

    Vitt är verkligen den svåraste färgen att matcha! Och jag känner mig lite villrådig, har hittat ett par skor som jag tycker är jätte söta men dessa är i gräddvitt medans min klänning är i Ivory.
    Någon som vet ifall skillnaden kommer vara för stor mellan färgerna eller om de funkar?

    Har en lång klänning så skorna kommer inte synas jätte mycket, men det kommer ändå finnas en chans att jag kommer störa mig ifall skorna "skär" sig emot klänningen. Vad tror ni?


  • Svar på tråden Gräddvita skor till Ivory?
  • loluna

    Allt behöver ju inte vara Ivory. Det kan vara snyggt att bryta av de lite :) Och även Ivory kan skilja sig! Bara du är bekväm i skorna: det är det viktigaste!

  • Zephiennia

    Hejsan!
    Jag har precis köpt denna sko www.brandos.se/wildflower/carmelita-01460604-97-ivory/a19985  och jag skulle misstänka att det är ungefär typ lika färg på TS skor som de jag köpt då det är samma märke och i gräddvit satin båda två.
    Jag kan glatt meddela att det står "ivory" som färg på kartongen och att det är endast lätt brutet vit (en varm ton, dock inte alls gul) och jag misstänker att de kommer passa utmärkt till min klänning som även den är i ivory. Jag har dock inte jämfört då min klänning är beställd men inte levererad ännu.

    Hoppas det är till någon hjälp.

    Sjukt härliga skor hur som helst och jag tror inte det blir några problem med en heldag i dom!

  • TheJohanna

    Jag hakar på en fråga som rör sig inom samma området...


    Hur viktigt är det att ha samma vita nyans på skor och klänning? Min klänning klassas som ivory men tror ni då att det skär sig om jag inte hittar skor i ivory? Om gräddvitt funkar, hur är det då med offwhite eller något som är mer vitt?


    Jag är inte så bra på sånt här känner jag så hjälp tas gärna emot!

  • MrsT2011

    För det första är det bra om man kan få fram ett färgprov från klänningen. Jag har tagit bort tygblommorna från klänningen eftersom jag tyckte de var fula, ska skaffa andra blommor eller kanske sy egna. Det innebär att jag går runt med en tygblomma i handväskan hela tiden och direkt kan stämma av i butikerna hur det ser ut ihop. Näthandel går alltså bort. Har själv köpt en bolero online som enligt uppgift var ivory men som är mycket gulare än klänningen.

    Har ändå bestämt mig för att behålla boleron, ska bara ha den på mig om det råkar vara kyligt den dagen, och den var ganska billig, 570 kr inkl frakt hos bridal outlet. Det viktigaste för mig är att klänningen inte ser "smutsig" ut, valde bort en kritvit slöja som inte alls passade till min klänning, vars färg nog bäst kan beskrivas som "ljus ivory". Hellre skor, slöja och bolero som är nån nyans "gulare" än klänningen, det viktigaste är att klänningen ser vit ut! Så resonerar jag i alla fall...

    Det är ett helsike med de jävla färgerna, kan inte vitt få vara vitt? Gav upp försöken att hitta en kritvit klänning då tillverkarna verkar ha snöat in totalt på detta med ivory... Tycker det bara är trams att skandinaver ser för bleka ut i kritvitt, löjligaste fösäljningstricket någonsin. Vi går ju för tusan omkring med kritvita jeans och bomullstunikor hela sommaren!

Svar på tråden Gräddvita skor till Ivory?