• sandis­1977
    Äldre 15 Feb 21:11
    5680 visningar
    39 svar
    39
    5680

    30 Juli 2011 - vilka gifter sig då?

    Och hur långt har ni kommit med planeringen?
    Här är mycket bokat och bestämt, men vissa saker står jag bara o stampar med känns det som...

  • Svar på tråden 30 Juli 2011 - vilka gifter sig då?
  • Oniq
    Äldre 15 Feb 21:30
    #1

    Här finns en.

    Känns som om man har allt och inget fixat.

    Inbjudningarna är skickade
    Allt annat är fixat till hälften ;)

  • sandis­1977
    Äldre 15 Feb 22:00
    #2
    Oniq skrev 2011-02-15 21:30:33 följande:
    Här finns en.

    Känns som om man har allt och inget fixat.

    Inbjudningarna är skickade
    Allt annat är fixat till hälften ;)
    Förstår vad du menar. Hade gärna velat ha ut inbjudningarna nu snart, men velar med lokalen och har inte lyckats få en bra bild på mig och den blivande som ska vara med i kortet. Annars har jag nu idag kommit på hur själva korten ska se ut, det har varit trixit!
    Strular även med mig själv om man ska bjuda sådana släktingar som man kanske inte vill bjuda egentligen, men man "måste"
    En hel del kvar o rodda med är det.
  • Oniq
    Äldre 15 Feb 22:23
    #3

    Jo.. vem hade anat att det skulle vara sånt bök med bröllop  =)

  • sandis­1977
    Äldre 15 Feb 22:36
    #4

    Hade jag aldrig kunnat tänka mig heller!
    Och allt som man ville ha innan mannen friat vill man ju inte ha nu. Snacka om att göra det svårt för sig!

  • Margri­s
    Äldre 17 Feb 00:01
    #5

    Vi gifter oss det 29:e, dan före er :)
    Bitarna har börjat att falla på plats för oss. Vigselplats, festlokal och vigselförrättare är klara. Jag har beställt klänningen jag vill ha nu ikväll så nu blir det långa veckor av nervös väntan tills den kommer... 

  • Emmili­e87
    Äldre 17 Feb 08:10
    #6

    Vi gifter oss den 30 juli :)

    Inbjudningarna är ute, klänning köpt, tärnklänning införskaffad, musiker till kyrkan är bokad, kyrkad fixad samt festlokalen är klar.

    I helgen ska jag o tärnan åka runt i affärer o leta dekoration till dukningen.

    Har ni nåt tema/färgtema?
    Vi kör på färgerna brun, guld och vitt.

  • Margri­s
    Äldre 17 Feb 10:54
    #7

    Vi har grönt, vitt och brunt som färgtema.
    Har börjat införskaffa lite dekorationer som satinband, stenar, ljus och lite annat. 
    Vi har skickat ut spara datumkort och ska beställa våra inbjudningskort i helgen.
     

  • Algot 30 juli
    Äldre 17 Feb 11:58
    #8

    Vi gifter oss oxå den 30 juli. Vår son heter Algot så det blir på hans namnsdag.

    Vi har bokat lokal, vigselförrättare, fotograf, toastmaster, bestämt meny, tagit mått till klänningen. Gästlistan är klar men inbjudningarna är under tillverkning.  Försökt boka musiker och färdmedel men det går inte riktigt som vi vill Vi har gjort en budget och har ca 10 tusen kvar att spara i hop. Det ska nog gå bra hoppas vi =)

    Vårt färgtema är lila, grått och vitt.

  • Margri­s
    Äldre 17 Feb 12:03
    #9

    Vi har fotogaren klart också (kompis till mig), toastmadame är utesedd, meny är i det närmaste klar, vi väntar på pris bara, gästlistan är klar, min dotter och hennes kille ska sjunga och spela under vigseln så det är också klart ( bara se till att dom övar).
    Jag har inte kollat in någon frisör eller florist men vet på ett ungefär vad jag vill ha.
    Det är mycket man ska ha koll på! 

  • M Berg
    Äldre 17 Feb 20:04
    #10

    Vi gifter oss då.
    vi har fixat:
    kläder till alla i familjen (bara skor kvar)
    kyrka
    festlokal
    inbjudan e skickad
    nagelförlängning
    frisör'
    fotograf
    planerat mat
    köpt all dekoration till lokjal utom blommor å ballonger
    planerat buketten (gör sj)
    fikat, toastmaster å toastmadame
    bokad dj å liveband
    bokat tårtor (kompisen bakar den, hon e super)

    säkert mer å som jag inte kommer på...

Svar på tråden 30 Juli 2011 - vilka gifter sig då?