• Nannis

50-årspresent till pappa!

Är det någon som har något tips på en bra 50-årspresent? Min pappa fyller 50 i slutet av september och jag behöver lite tips! Han är mycket sport- och hälsointresserad så jag funderar på en pulsklocka. Budget är ca 1500.:-

• Svar på tråden 50-årspresent till pappa!
  • cherlindrea

Det tycker jag låter som en bra idé!

• blåbär

Biljetter till någon match han är intresserad av?

• Fii

Du kan ju också ge honom en upplevelse inom sport/hälsa typ träningskort, yogakurs, några timmar med en personlig tränare, dagsbesök på ett spa eller skramla med någon annan och få ihop en spahelg.

• kitkat

Jag köpte konsertbiljetter till min pappa. Om du vet någon artist han gillar kan du ju kolla upp om han/hon ska hålla en konsert i höst, vår. Du kan kolla på ticnet.se

• LillS

Jag har också en pappa som fyller 50 om ett tag, och vi har funderat på att gå ihop och ge honom en ny systemkamera. Hans gamla (som han har haft i säkert 20 år eller så) råkade han tappa ner i marken för några år sen så den gick sönder =( Nu är problemet att vi andra inte är särskilt foto- och kamerakunninga, så vi vet inte vilken kamera vi ska köpa. Finns ju i alla prisklasser... Hörde nånstans att Nikons tillbehör ska passa till alla deras kameror, oavsett årsmodell, och hans gamla är en Nikon, så det kan ju vara en idé att köpa en av samma märke.

Hmm.. är nog svårt för er att komma med råd i den här frågan, men jag är rädd att om vi går till en affär kommer de att rekommendera en dyrare kamera än han behöver (litar inte riktigt på alla försäljare). Skulle vara mycket lättare om man kunde fråga honom rakt ut =)

Förlåt, Nannis, nu kom jag och snodde din tråd, det var inte min mening. Har själv inga bra förslag på present till din pappa, men blåbär och Fii's förslag tycker jag låter bra (och ditt eget var inte så tokigt det heller).

/S

• Nannis

LilliS:

Sno på bara - det gör ingenting!

• Dea

Min pappa fick ett trumset av mamma

och en flyglektion av mig och mina bröder.

• Fru Westin

Min pappa fyllde 50 för ett tag sedan. Vi köpte en fin högtryckstvätt till honom + ett portabelt fotogömsle som han önskat.

• Johanna = en lat kock

LillS
    Det stämmer att tillbehören passar på alla nikons kameror...
    Problemet är bara om han hade en helt manuell kamera från början för de nya kamerorna vill helst ha objektiv som funkar med autofokus...

• LillS

Mest troligt var nog den gamla en helt manuell kamera, så då kanske det inte spelar nån roll vilket märke vi köper, men Nikon kanske inte är helt fel ändå (har för mig att det är ett ganska bra märke).

Fru Westin: Av ren nyfikenhet, vad är ett fotogömsle?

• Fru Åsagåsa

LillS,
    jag tror det är ett sånt där kamouflagefärgat vindskydd eller tältliknande struktur som man kan sitta och gömma sig i om man vill fota naturen som den är när inga människor stör...

Min syster och jag gick till en fotograf och gav far ett inramat & uppförstorat foto av oss själva i 50-årspresent.

• mareld

Om han är sportintresserad så skulle man ju kunna tänka sig något lite äventyrligare som ett tandemhopp(fallskärm), forsränning eller test av skärmflygning. På kolmården kan man få dyka i akvariet bland hajar och fiskar. Detta kräver dock dykcert (tror jag) och är nog lite dyrare än 1500.....

Lycka till med att hitta rätt present!!!

• Fru Westin

LillS: Fru ÅsaGåsa har helt rätt! Min pappa är hobbynaturfotograf, så han ligger mycket i gömslen och trycker med kameran i högsta hugg.

• Tobias123
    Nannis skrev 2003-09-01 11:19:21 följande:
    Är det någon som har något tips på en bra 50-årspresent? Min pappa fyller 50 i slutet av september och jag behöver lite tips! Han är mycket sport- och hälsointresserad så jag funderar på en pulsklocka. Budget är ca 1500.:-
    Här är en kanongrej som jag köpte. En personlig vindflöjel. Ta en titt, det finns massor av modeller och man kan beställa precis vad man vill ha själv. Bara skicka ett foto eller beskriva vad man vill ha. Finns lite olika priser beroende på om man vill ha färg osv.
    www.vindflojel.se
Svar på tråden 50-årspresent till pappa!