• Gopplan

Adamsbergs buffé eller Hyrkocken?

Jag ska gifta mig den 9 juni i Vallentuna och letar för fullt efter cateringfirmor. Helst vill vi ha en firma som sköter både mat och tårta, men kan tänka oss att köpa tårtan från ett konditori istället. Jag har nu hittat ett företag som heter Adamsbergs buffé och undrar om någon har anlitat dem, eller om någon vet om de är bra.
    Jag har även blivit kontaktad av Hyrkocken Jari och undrar om någon har någon erfarenhet av hur han är. Hyrkocken fixar inte tårta, utan bara mat, men om maten är bra kan ju han vara intressant.

Annars tar jag gärna emot tips och idéer på cateringfirmor i Stockholmstrakten. Gärna där service ingår.

• Svar på tråden Adamsbergs buffé eller Hyrkocken?
  • mazlin

Vi gifter oss 21 maj i Vallentuna.
     Vi ska ha buffe och kikat på boggesunds vandrarhem som har en lavendelbuffe vi är nyfikna på. 

• Gopplan
    mazlin skrev 2011-02-11 10:59:25 följande:
    Vi gifter oss 21 maj i Vallentuna.
     Vi ska ha buffe och kikat på boggesunds vandrarhem som har en lavendelbuffe vi är nyfikna på. 
    Jahan vad roligt! Bor ni också i Vallentua eller gifter ni er bara här? Det låter spännande med lavendelbuffé. Ska ni köpa ett paket då med lokal och mat?
  • mazlin
    Gopplan skrev 2011-02-11 14:40:18 följande:
    Jahan vad roligt! Bor ni också i Vallentua eller gifter ni er bara här? Det låter spännande med lavendelbuffé. Ska ni köpa ett paket då med lokal och mat?
    Vi bor i Vallentuna, ni med?
    Vi kommer vara i klockargården efteråt. Så beställer vi mat ifrån boggesund (ligger mot vaxholm) 
  • Gopplan
    mazlin skrev 2011-02-11 21:56:41 följande:
    Vi bor i Vallentuna, ni med?
    Vi kommer vara i klockargården efteråt. Så beställer vi mat ifrån boggesund (ligger mot vaxholm) 
    Ja vi flyttade hit i januari så vi är nya i stan. Vi ska hyra Mathiasgården eftersom det får plats fler gäster där. Praktiskt att ha lokalen precis bredvid kyrkanSkrattande Har Boggesund någon hemsida?
  • Gopplan

Ok, det ser intressant ut. Hyr ni in mat inklusive all service med disk och så eller hur gör ni? Har ni fått prisförslag från dem?
    Jag tittade på båda lokalerna men valde Mahiasgården eftersom det finns risk att det blir för trångt i Klockargården om alla kommer. De sa att de rekommenderar max 40 personer där och vi räknar med minst 50. Tråkigt bara att man inte får tillgång till lokalen förrän samma dag och att man måste ha den städad redan klockan nio dagen därpå.

• Moster Stina

Jag har ätit av Adamsbergs catering. Ja, det var god mat.
    (Dock kan de komma sent till annat än bröllop vet jag. Typ i sista minuten eller efter, fast man bett dem komma en timme innan.)

Rånäs catering skulle jag annars rekommendera. Väldigt proffsiga och  vana vid bröllop.

• Gopplan
    Moster Stina skrev 2011-02-12 08:06:41 följande:
    Jag har ätit av Adamsbergs catering. Ja, det var god mat.
    (Dock kan de komma sent till annat än bröllop vet jag. Typ i sista minuten eller efter, fast man bett dem komma en timme innan.)

Rånäs catering skulle jag annars rekommendera. Väldigt proffsiga och  vana vid bröllop.
    Ok, tack för ditt svar. Då vet vi i alla fall att deras mat är god
  • mazlin
    Gopplan skrev 2011-02-11 23:58:50 följande:
    Ok, det ser intressant ut. Hyr ni in mat inklusive all service med disk och så eller hur gör ni? Har ni fått prisförslag från dem?
    Jag tittade på båda lokalerna men valde Mahiasgården eftersom det finns risk att det blir för trångt i Klockargården om alla kommer. De sa att de rekommenderar max 40 personer där och vi räknar med minst 50. Tråkigt bara att man inte får tillgång till lokalen förrän samma dag och att man måste ha den städad redan klockan nio dagen därpå.
    Klockargården kunde vi boka kvällen innan för 300kr extra. Så vi har lokalen från fredag efter 12 (då är deras verksamhet över) till söndag klockan 9 eller var det 10? 2200kr tror jag det kostade oss. 
  • Gopplan
    mazlin skrev 2011-02-12 21:25:41 följande:
    Klockargården kunde vi boka kvällen innan för 300kr extra. Så vi har lokalen från fredag efter 12 (då är deras verksamhet över) till söndag klockan 9 eller var det 10? 2200kr tror jag det kostade oss. 
    Jo, de sa att om den inte är bokad så kan man mot en avgift på 300 kronor få tillgång efter kl 18 på fredagen, men att vi inte kan bokafredagkvällen i förväg så om någon bokar lokalen på fredagen kan vi inte få tillgång förrän på lördagen. Detta för att de tjänar mer än 300 på att hyra ut den till andra evenemang.
Svar på tråden Adamsbergs buffé eller Hyrkocken?