• Emmilie87

Banderoll istället för blombåge?

Hej!

Vi vill inte ha nåt klumpigt som blombåge vid vår plats på honnörsbordet. Kan man istället ha en banderoll på väggen bakom? Eller rättare sagt på draperiet bakom oss (det är en scen, som inte ska användas, bakom våra platser).

Har kollat på dessa banderoller: http://kortdesign.se/default.aspx?page=0&action=ShowCards&command=Banderoller 

Eller har nån nåt annat tips på hur man kan markera brudparets sittplatser? Vill ha nåt annorlunda. Det vill säga ingen blom- eller ballongbåge eller nåt blomsterhjärta (vilket även blir svårt att fästa på draperiet).

Flört

• Svar på tråden Banderoll istället för blombåge?
  • c4trin

Klart du kan ha de! Vi ska inte heller ha blomsterbåge, ska ha nån ballong-hjärt-skapelse :D
    Men banderoll e ju fräckt :D

• 11juni2011
    Emmilie87 skrev 2011-02-09 20:23:54 följande:
    Hej!

Vi vill inte ha nåt klumpigt som blombåge vid vår plats på honnörsbordet. Kan man istället ha en banderoll på väggen bakom? Eller rättare sagt på draperiet bakom oss (det är en scen, som inte ska användas, bakom våra platser).

Har kollat på dessa banderoller: kortdesign.se/default.aspx?page=0&action=Show... 

Eller har nån nåt annat tips på hur man kan markera brudparets sittplatser? Vill ha nåt annorlunda. Det vill säga ingen blom- eller ballongbåge eller nåt blomsterhjärta (vilket även blir svårt att fästa på draperiet).

Flört
    Wow en sån där banderoll vill jag också ha! Den var inte alls dyr! Jag snor den idén :=)
  • Zia 20090618

Vi funderar också på banderoll, vill inte heller ha nån blombåge eller så.. banderoll känns mer modernt ;)

• Emmilie87

Kul att fler gillar det!

Man skulle kunna sätta några hjärtballonger bredvid banderollen för att den ska framhävas mer :D

Fler tips? Skrattande

• MrsT2011

Banderollerna var jättefina! Ett tips bara, ta inte den där man ska lägga till ett eget foto, det kommer se väldigt rörigt ut på bilderna efteråt om det dessutom finns en annan bild av er i bakgrunden! ;)

• Emmilie87

Vilken storlek på banderoll skulle ni ta? Eller ska ta :P

• Emmilie87
    MrsT2011 skrev 2011-02-13 10:10:22 följande:
    Banderollerna var jättefina! Ett tips bara, ta inte den där man ska lägga till ett eget foto, det kommer se väldigt rörigt ut på bilderna efteråt om det dessutom finns en annan bild av er i bakgrunden! ;)
    Ja det har du rätt i. Den var lite för dyr också, tycker jag. Vi ska nog ta den som heter Charm. Vad tycker du om den? Men jag funderar på vilken storlek jag ska ta...
  • MrsT2011

Ja den var söt! Figurer är inte riktigt vår grej däremot, vi ska inte ha cake topper heller. Den sista, den som heter Eco, är min favorit, ska visa den för min blivande!

Det bör räcka med 120x40 såvida inte festlokalen är gigantisk? Vår lokal tar bara 50 sittande gäster så det formatet skulle passa oss perfekt.

Om du vill få en uppfattning om formatet kan du gå till panduro eller en butik som säljer konstnärsmaterial, 120x40 är ett vanligt format på canvas-tavlor!

• Emmilie87
    MrsT2011 skrev 2011-02-13 10:25:36 följande:
    Ja den var söt! Figurer är inte riktigt vår grej däremot, vi ska inte ha cake topper heller. Den sista, den som heter Eco, är min favorit, ska visa den för min blivande!

Det bör räcka med 120x40 såvida inte festlokalen är gigantisk? Vår lokal tar bara 50 sittande gäster så det formatet skulle passa oss perfekt.

Om du vill få en uppfattning om formatet kan du gå till panduro eller en butik som säljer konstnärsmaterial, 120x40 är ett vanligt format på canvas-tavlor!

Okej, Eco var också en favvo hos mig :)

Nu har jag iaf beställt en, men det blev den stora. Vår lokal rymmer ca 120 gäster, så jag tror att den lilla skulle se fjantig ut. Jag rådfrågade min syster :P Det är svårt att tänka sig hur allt kommer se ut, då tänker jag med dukning o allt :P

När gifter ni er?

• MrsT2011

Fjärde juni, känns som det börjar dra ihop sig! =) Ni då?

Svar på tråden Banderoll istället för blombåge?