• Hotlips

Serveringspersonal!

Hej är ny här och ser att det är många som betalar stora summor via catering företag med att hyra in serveringspersonal till bröllop. Ofta tar catering företagen ett "överpris" på just serveringspersonalen med en massa tillägg för det ena och det andra.
    Jag var på min kusins bröllop, där hon hade tagit in mat, porslin samt linne via catering, men hyrt in superbra och trevlig serveringspersonal via ett mindre bemanningsföretag MK bemanning eller nåt hette dom.

Rekomenderar er att prova!

Hotlips

• Svar på tråden Serveringspersonal!
  • Winterfresh

Måste faktiskt säga imot dig i detta.
    Alla cateringfirmor är inte dyra.
    De jag anlitat tar 90:- för varmrätt 30:- för dessert och 200:-/timme för 1 personal. Och det tycker jag inte direkt är dyrt

• Sebastiána

Vår cateringfirma tar 350:- i timmen för serveringspersonal. Tycker det låter mycket.

• missyJ

vi har fått erbjudande om (off the record) 1000:- / 7 h per pesonal. Så 4000:- för hela kvällen på våran personal!
    På papper skulle de bli det dubbla!

Ska kolla upp med kockskolan här i stan om de ev finns några där som skulle vilja ta på sig de där?

• Fedila

Vi kontaktade lokala hotel- och restauranggymnasiet för att se om de hade några elever som var intresserade. Vi fick jättebra hjälp därifrån och fick en lista på intresserade, alla kommer ha tagit studenten när vårt bröllop är. Har bara haft mailkontakt med dem än så länge, men alla verkar väldigt seriösa.

Vi kommer betala dem 1000 kr/person (ska ha 4 st) för hela kvällen + en träff ett par veckor innan för att gå igenom detaljerna. Det känns som en jättebra lösning för oss! Glad

• Chicita

Jag jobbar på hotell, så några av mina jobbarkompisar från andra avdelningar har tagit på sig att servera. Dom ville så gärna komma på festen men jag har inte råd att bjuda dom. Så det var ett sätt för mig att få med dom, men utan att det kostade så mycket.

Dom gör det för att dom VILL, inte för att tjäna pengar på det. Det är deras bröllopsgåva till mig och det känns ju helt suveränt Skrattande

• S2011

med tanke på att de allra flesta, vad jag sett, verkar ligga på 200-400 kr/h så kan jag ingenstans se att det är dyrt för vit personal? man får ju tänka på att det försvinner ganska mkt i arbetsgivaravgifter, skatt osv.
    och nog tycker jag att det är värt att ha personal som man betalar vitt om man nu ändå tar personal från en firma? 

• livan86

Vad som är en vettig summa beror ju på erfarenhet och på vad man förväntas att de skall göra.

Vad tycker ni är en vettig summa för en helkväll med servering och disk, plock m.m...?
    ett bra tim pris enligt er?

www.lolfestservice.se - När ni behöver hjälp på festen!
Svar på tråden Serveringspersonal!