Granatöga skrev 2011-02-09 11:59:22 följande:
A och D: Det är jag som ska gifta mig, hon ska vara tärna. Om jag har rosa brudklänning så kanske det ser skumt ut om tärnan också har rosa klänning.. Om man har vit brudklänning så brukar ju faktiskt inte tärnorna vara vitklädda också.
Självklart vill jag att hon ska se så fin ut som möjligt, och det är ju det som var poängen, hon är rödhårig och det skär sig med rosa klänning.
Kanske får säga lite fint då att "du ser ut som en älvprinsessa i grönt". För det gör hon verkligen. Hon är verkligen en jättesnygg tjej, och hon ser överjordisk ut i grönt :) Och sen så ska faktiskt jag betala hennes klänning.
Förr hade ju faktiskt tärnorna också vita klänningar precis som bruden. Men nåväl du vill inte att hon ska ha samma färg som du det är väl det du bryr dig om egentligen verkar det som, inte huruvida hon klär i rosa eller ej. (att rödhåriga absolut inte klär i rosa är ju inte en empirisk sanning direkt, det beror på vad det är för nyans. att rött och rosa skär sig är nåt hittepå..) Men till eftersom du inte önskar att hon bär samma färg som du har så tycker jag att du helt sonika talar om det för henne. Och precis som någon annan sa; blanda inte in om hon passa i färgen eller ej, då kanske du bara får en sårad eller ledsen tärna istället och det vill man ju inte ;)
Säg alltså att du vill ha rosa och vara ensam om det och föreslå nån annan färg till henne, kanske turkos det brukar få de flesta rödtottar att komma till sin fulla rätt. eller lila som nån annan nämnde brukar också vara gynnsamt på rödhåriga och så även grönt och petroleumfärgat. Men som sagt säg hur du känner. Hon hade ju säkert inte haft en tanke på vitt eftersom man idag säger att det är "brudens färg" och nu vill du hellre ha rosa och då kanske hon resonerar samma. MEN, det kan ju bli så att nån annan gäst kommer i rosa så det får du vara beredd på, men jag antar att det är just i brudföljet som det blir mest uppenbart med samma färg i i så fall..