• lemfi

Dryck på bordet

Hej.
    Har en förfrågan hur ni skulle ha gjort! Vi kommer att ha sittande bjudning (ej buffe) och på borden kommer det att stå karaffer med rödvin, vitvin och mindre med vatten i.
    Min sambo vill att det ska finnas andra dryckalternativ på bordet som tex öl eftersom alla kanske inte vill/tycker om vin.

Jag känner att det blir för mycket på borden om vi ska ställa dit ölflaskor/burkar.
    Karafferna går dessuom i vårt färgtema, stora rosa för rödvin, stora vita för vitvin och mindre vita för vatten...

Nej, jag vill inte ha ölflaskor/burkar på ett separat bord.

Öl kommer dessutom att finnas i baren sen.
    Vad tycker ni, tacksam för alla svar, både positiva och negativa

• Svar på tråden Dryck på bordet
  • hysch

Kan inte tostmastern/madamen upplysa gästerna om att om man vill ha öl (eller annat alkoholfritt alternativ, om ni tänker ha något sådantt) istället för vin kan man be serveringspersonalen? jag har på flera bröllop upplevt att man gjort så.

• lemfi

Det låter ju som en jättebra ide, att jag inte tänkte på det
    För jag vill ju inte tvinga folk att dricka vin under hela middagen. Tack!

• Gottblåbär

Jag kommer nog också göra så att man säger till serveringspersonalen.

nu till en annan fråga, dina karaffer låter ju sjukt snygga. Vad har du köpt dem? :D

• lemfi

Karafferna (vaser) köpte jag på annons efter ett annat bröllop, men det är ikeas snärtig, fanns stora och små.

Vet inte om de säljs som stora längre eller färjade. Kolla med dem

• Moster Stina
    lemfi skrev 2011-02-09 13:28:51 följande:

Karafferna (vaser) köpte jag på annons efter ett annat bröllop, men det är ikeas snärtig, fanns stora och små.

Vet inte om de säljs som stora längre eller färjade. Kolla med dem

ÖB säljer karaffer. Rätt snygga för 45 kr stycket. Fast på flera ÖB har de också en lite fulare sort för 15 eller 29 kr styck också.

i alla fall så är ÖB:s karaffer helt klart mycket billigare än IKEAS!
  • Zelmah

Ikea´s gammeldags saftflaskor SLOM med kork (ån där gammal som itterfast med stål och kan öppnas o stängas ni vet...) kostar 20kr st. 1liters. Fina faktiskt men då är det ju mer flaska än karaff då..

Vi kommer att ha en stor  zinkbalja eller liknande fylld med is som ölen ligger i på ett bord dit man kan gå och hämta öl om man hellre vill dricka det. Men har ni proffsig personal klarar de nog av att servera öl till de som hellre vill ha det, enkel lösning.

• Gottblåbär

lemfi, när ska du gifta dig? Kanske kan få köpa dina karaffer annars;)

• Sebastiána
    hysch skrev 2011-02-09 12:07:10 följande:
    Kan inte tostmastern/madamen upplysa gästerna om att om man vill ha öl (eller annat alkoholfritt alternativ, om ni tänker ha något sådantt) istället för vin kan man be serveringspersonalen? jag har på flera bröllop upplevt att man gjort så.
    Så tänkte vi göra.
  • lemfi

Jag gifter mig den 13 aug, om du gifter dig senare, så klart du kan få köpa dem

Svar på tråden Dryck på bordet