• Etheleglin

Provdukning, vad tycks?

Det vita pappret skall självklart vara blomsterarrangemang, likaså sugrören. Det är dukat med fel slags bestick och antal, glas saknas samt festprogram.

Vi kommer sitta vid långbord där varje fyra platser ser ut ungefär såhär.

Vad tycker ni?
  • Svar på tråden Provdukning, vad tycks?
  • sofi 88

Det ser fint ut, kommer säkert bli kanon med glas och blommor och allt sen när det är komplett!

• TodiGreen

Snyggt :)  Du har lyckats få det elegant utan att använda för mycket prylar. Tänker mig faktiskt något liknande fast i andra färger ;)

13/8 2011 kommer bli en underbar dag
  • Äppelkärna

Jättefin dukning, känns otroligt varmt och välkomnande!

• Etheleglin

Åh vad skönt att höra! Glad

Är det något som behövs ändras eller som vi ska tänkta på? Andra synpunkter?

• Nordiskbrud

Superfint! Gillar verkligen färgerna det enda jag skulle tänka på är att det är bättre att hålla blomsterarrangemang låga. Det är svårt för gäster att se varandra och samtala med höga blomsteruppsättningar mitt på borden, så jag skulle skippa flastor och istället ta dem i lägre skålar.

• Fracklands

Är det grönt, lila, silver och guld som tema? Jag skulle kunna tänka mig att skippa den gröna löparen för den skär sig lite mot det festliga lila, silver och guld. Känns mer som en köksbordslöpare.

• Fracklands

JÄÄÄÄÄTTESNYGG servettbrytning förresten! Glömde skriva det!

• Etheleglin

Kanon med feedback, tack hörrni!

Nordisk brud: Jo, vi har tänkt på att det blir högt, men annars så ser det så tråkigt ut om alla skall vara låga. Nu täcker flaskorna bara liten del av den som sitter snett mittemot åt ena hållet, medans man har fri sikt till övriga runt omkring.

Fracklands: Ja, temat stämmer. Det är samma mönster i löparen som i servetterna, silvertrådar, så det ser kanske finare ut i verkligheten än på bilden. Vårat bord här är något smalare än borden där vi har festen, annars kanske man skulle göra löparen smalare? 

• Zelmah
    Fracklands skrev 2011-02-08 14:27:01 följande:
    Är det grönt, lila, silver och guld som tema? Jag skulle kunna tänka mig att skippa den gröna löparen för den skär sig lite mot det festliga lila, silver och guld. Känns mer som en köksbordslöpare.
    Ser fint ut  :) men är beredd att hålla med om den gröna löparen. Jag tror det är just den gröna nyansen som gör att jag uppfattar den som väldigt vardaglig köksaktig.. typ med ett furubord liksom... Men allt är en smaksak, som du säger så kanske silvertrådarna framträder mer i verkligheten och lyfter upp det hela en nivå. Jag hade personligen valt en annan grön nyans på löparen om jag skulle haft det.färgtemat.  Kanske mer lime som på flaskorna/ljuslyktorna o ton med äpplenas gröna? Men du kanske redan köpt löpare till alla bord så då ska du inte tänka på det!

Fint med flaskorna! Jag gillar det istället för vaser och kommer oxå att ha flaskor o glasburkar fast i lite annan stil. Kul med äpplena i dekorationen (glöm inte att pilla bort etiketterna på dagen D Flört) och fin servettbrytning! :)
  • himeko81

Hur är servetterna vikta? Det var jättesnyggt och vill ha så!

• Äppelkärna
    himeko81 skrev 2011-02-08 16:12:18 följande:
    Hur är servetterna vikta? Det var jättesnyggt och vill ha så!
    Det undrar även jag! :D
Svar på tråden Provdukning, vad tycks?