• lolinda

Hjälp mig min ring var slut!

Beställde min vigselring i slutet av december, den var slut på lagret men skulle absolut hinna komma in innan vigseln...åker till Thailand 13:e mars, vigsel 20:e mars där nere. Nu visar det sig att de inte alls är helt säkra på att den ska hinna komma in och jag känner att jag får nog ta och hitta en annan eftersom det på andra ställen är några veckors lev. tid.
    Vill ha en liknande ring som denna men i vitguld. Denna var ganska billig då det var 30% rea så jag skulle få betala 4400:- men kan betala mer och kan även tänka mig en ring med en lite större sten i mitten och några små på varje sida.

Vore tacksam för hjälp...jag har letat och letat men det finns säkert massor av ställen jag missat =)

• Svar på tråden Hjälp mig min ring var slut!
  • Jag han

kika på www.tvahjartan.se de har en del fint som inte alltid behöver bli så dyrt. De gör ju allt utifrån era önskemål också, men vet inte hur lång leveranstid det är.

Hoppas verkligen att det löser sig med ringen!

• Midvinterflicka

Uppsök en guldsmed nära dig så kan de säkert hjälpa dig. Ofta blir det tom billigare än om du beställer en "färdig" ring.

• water lily
    Midvinterflicka skrev 2011-02-07 15:59:14 följande:
    Uppsök en guldsmed nära dig så kan de säkert hjälpa dig. Ofta blir det tom billigare än om du beställer en "färdig" ring.
    Om det blir billigare vet jag inte, många guldsmeder arbetar ju endast med bättre kvalitéer på diamanterna än de kedjorna har, så då blir det ju dyrare. Men snabbare kan det gå åtminstone, min förlovningsring liknande TS vigselring tar bara två veckor att göra.
  • lolinda

Tack för alla tips! Jag har faktiskt hittat några...dock egentligen lite för dyra för vår budget. Vi hade inte tänkt att lägga 10000 för ringen men jag får blinka lite extra för mannen ;)

Sökte på guldsmed i min stad men då kommer ju bara de vanliga kedjorna upp som guldfynd, smycka m.m. är det till dem man ska vända sig? Då känns det som ringen blir ganska så dyr...?

• water lily
    lolinda skrev 2011-02-08 11:09:16 följande:

Tack för alla tips! Jag har faktiskt hittat några...dock egentligen lite för dyra för vår budget. Vi hade inte tänkt att lägga 10000 för ringen men jag får blinka lite extra för mannen ;)

Sökte på guldsmed i min stad men då kommer ju bara de vanliga kedjorna upp som guldfynd, smycka m.m. är det till dem man ska vända sig? Då känns det som ringen blir ganska så dyr...?

Konstigt, det borde väl finnas en guldsmed men det kanske är en liten stad? Det går absolut att hitta en ring för under 10 000 på Guldfynd etc, på Guldfynds hemsida finns liknande vitguldsringar för 6-7000 kr:

www.guldfynd.se/page.jsp&attributeType_2=&attributeType_1=445&productType=0&priceRange=&node=506&step=1&articleNo=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E
  • lolinda

Jo det finns ringar för 6-7000 men nu när jag kikat runt så har jag fastnat för en annan design och de är dyrare har jag märkt. Tex denna som du länkade från guldfynd...nästan 11000 =(
Svar på tråden Hjälp mig min ring var slut!