• Gopplan

    Platta eller med klack?

    Jag har nu köpt min drömklänning, men vet inte alls vad jag ska ha för skor till. Klänningen hänger kvar i butiken för att de ska sy upp den när jag vet höjden på klackarna. Först tänkte jag mig fina skor med halvhög klack, men nu känner jag spontant för bekväma skor utan klack, speciellt som klänningen är lång och med underkjol och mycket vidd så att skorna ändå inte lär synas. Men sedan tänker jag att det kanske är finast ändå med lite klack, att det kanske syns ändå om jag har klack och att det kanske ser enkelt ut med platta skor. Hur resonerar ni kring era skoinköp?

  • Svar på tråden Platta eller med klack?
  • lycksalig

    Jag hade en finare ballerinasko under min klänning. Jag är den typen av tjej som vanligen går i jumpaskor och alltså inte alls är van vid högklackat. Jag ville inte att min dag skulle kännas allt för lång och plågsam på grund av ömma fötter...
    Och skorna syntes ju inte under klänningen, så det var inget problem.

    Ett alternativ kan ju vara att ha ett par skor med klack under delar av dagen/kvällen och ha ett par utan att byta med när fötterna svullnar och tröttnar.

    Viktigast är dock att du känner dig fin och bekväm på din stora dag!

    Lycka till!

  • jojjo in love

    funderar på precis samma sak, fast jag inte köpt klänning än. behöver sköna skor för att kunna ha lite inlägg för hålfoten, men jag är väldigt kort! vill gärna ha höga snygga klackar, men vet att jag bara kommer kunna gå i dem en kvart! kompromiss! liten klack så jag slipper dansa barfota halva kvällen...

    ska dock fundera på ett par extra skor att byta med.. har inget emot att shoppa lite skor...Glad

  • ClaraH

    Jag kommer ha kort klänning och vill ha hög klack. Jag skulle rekommendera en lägre klack, men trots allt en klack, det är mycket elegantare än ballerina, men den behöver ju inte alls vara hög.


  • Oonah

    Jag tänkte så här:

    Jag älskar högklackade skor och känner mig alltid extra fin då jag får ha på mig ett par snygga pjux. Självklart måste och vill jag ha högklackade på min bröllopsdag! Men de måste vara bekväma. Till exempel gummiband om de har band. Och fina. Jag ville ha pippigula, helst med en söt rosett på. Och lätta att gå i. Det innebär platform-modell. Tillsist hittade jag dessa:



     Jag har inte fått dem än, men allt verkar stämma, nu hoppas jag bara att de är bekväma också. Annars blir det att plåga mig själv lite med någon månads ingångstid. Men det är det värt, för jag lär inte hitta skor som är mer perfekta för mig. Solig 

    Jag kommer nog lyfta på kjolen lite då och då och visa upp dem, haha! Skrattande 

    Mitt råd är nog att gå efter din magkänsla. Vad passar dig? Vad känner du dig finast i? Vad känner du dig mest bekväm i? Om de svaren skiljer sig åt, fråga dig vad som är viktigast den dagen. 
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
Svar på tråden Platta eller med klack?