• vickanofilip

BH-panik!

Hej!
    jag har köpt en halterneck klänning till mitt bröllop och har köpt underkläder. Jättefina trosor (både string och boxer beroende på vad jag känner för då samt BH)
    .När jag nu av en händelse provade BH.:n så såg den verkligen inte klok ut!!
     boobisarna står rakt ut och  alls.. Jag ser ut som en tant med stenårda boobisar utan något snyggt lyft och inget decoltage.. fy bubblan

Nu till min fråga: vilken är den bästa BH:n till en halterneck? Jag har D-kupa så jag måste ha axelband så att de inte trillar ur klänningen;)
    Bör man ha vit eller någon annan färg på BH:n? är korsett nåt alternativ?

jag ska ha extra underkläder tills bröllopsnatten för vem vill krypa till kojs med svettiga underkläder??!!

• Svar på tråden BH-panik!
  • TheD

Varför ha underkläder på sig i huvudtaget på bröllopsnatten? ;)

Nu kommer jag inte ihåg vilken sida men där finns det iaf olika slags bh:n beroende på vilken typ av klänning man ska ha. Annars gå till "Underverket" eller en liknande underklädesbutik som KAN sånt. För vad jag tycker är en sak...det ska kännas bra och passa din kropp i kombination med klänningen....

:)

• vickanofilip

alltså, underkläderna till natten är som en teaser.. de ska förhoppningsvis av vad det lider.. om vi inte somnar av utmattning då!

• TheD
    vickanofilip skrev 2011-02-07 01:11:42 följande:
    alltså, underkläderna till natten är som en teaser.. de ska förhoppningsvis av vad det lider.. om vi inte somnar av utmattning då!
    Ah got you ;)
  • Moster Stina

Jag köpte av en händelse en sportbh med halterneck eller hur jag ska säga det. Den har lite spetstyg överst eller vad man nu ska kalla det, genomskinligt tyg i alla fall på framsidan, och ganska lågt skuren över brösten.

Den bh:n ger jättefint lyft, och världens klyfta.

Dock har jag aldrig lyckats hitta en likadan igen, och numera är den tyvärr på upphällning.

Önskar verkligen att någon annan kan ge dig ett bra tips!
    Lycka till!

• jonsar02

Jag går alltid till en av de bästa affärena i den stad jag bor i  för underkläder när jag ska köpa bh:ar. Det blir lite dyrare men den service man får överträffar allt. Jag har storleken DD eller E vilket gör att underkläder är viktigt.

Jag använder alltid hudfärgade underkläder till vita eller ljusa kläder. Det minskar risken att det syns genom tyget.

Mitt råd är att ta med klänningen (trots att det blir jobbigt att släpa med sig klänningen) till en bra affär och be om hjälp att hitta ngt bra. Jag har gjort så med många festkläder och alltid gått därifrån nöjd och jag kommer att göra så med min bröllopsklänning.

• Dejli

Jag har också D-kupa normalt sett (70D, och tidigare 75D, ibland måste jag ha E också) och det FINNS bra BH:ar som funkar utan axelband. Bara de är tillräckligt breda runt om och med ordentligt med gummi som håller uppe.

Men till halternack-klänningar är det väl snyggast med en halterneck-BH.tycker jag. Om banden går ihop mot halsen så får man ju lite automatiskt "push", jag tycker man oftast får ett jättesnyggt decolltage med halterneckband. Dock tycker jag inte om de modeller med avtag-/flyttbara band för detta ändamål, det ska vara en som sär sydd för att vara halterneck, de sitter bäst.

• förlovadflicka

Orkar inte läsa vad de andra har skrivit men gå in i en riktig bh-butik, kvinna! Alla har fått storlekarna helt om bakfoten, D-kupa behöver inte vara särskilt stort, jag har 70D och det är nästan på gränsen till litet. Gå dit och få hjälp, du kanske kan köpa en wonderbra tex :) Jag kom ut ur en sådan butik för någon vecka sen och hade ett stort flin på läpparna, jag hade trott att jag har 80B! Gå och få hjälp av någon som kan :) 

Svar på tråden BH-panik!