• Therese80

låt vid vigseln

"vår" låt är :

faith hill - there you'll be (pearl harbor)

och ja vill ha med den på ngt sätt när vi gifter oss. Vad tror ni om att få ngn att sjunga den vid vigseln? El har den fel budskap???  

• Svar på tråden låt vid vigseln
  • TheD

Det är ni som gifter er och vad andra tycker är oväsentligt :) Om alla ska lyssna på vad andra tycker och tänker försvinner "jaget" från planering, dekoration osv :) Det blir inte det ni/vi vill så att säga. Om ni vill ha "Don't cha"  med Pussycat dolls så ha det ;)

Alla komma ev inte gilla dekorationen, maten, drycken...bla bla bla bla!!!!!! För att tala för alla på Bt

DET ÄR VÅR DAG OCH INGEN ANNANS!!!! Ok???? :D

Så gör det ni vill och om den låten känns bra för er då är det så! Jag var på ett bröllop där  kvinnans dotter sjöng en sång som jag avskyr men för brudparet kan den sången ha någon spec anknytning....

Lät som jag som en fullständig bitch nu? Då ber jag om ursäkt för det var INTE meningen!

• Burre Präst

Eftersom du frågar antar jag att du vill veta vad någon tycker.

Baserat på texten skulle jag var tveksam till att ha den med på en vigsel, texten verkar för mig handla om en persons sorg och saknad efter en älskad.

I en vigselgudstjänst strävar jag efter att alla delar ska samverka i en helhet och just den sången känns som den skär sig något mot det övriga budskapet.

Av samma skäl avråder jag också från sånger som "Nu har jag fått den jag vill ha" av Olle Adolphson; det brudpar som önskar den har uppenbarligen inte lyssnat på texten.

För övrigt tycker jag färgerna är både opraktiska och fula!
  • himeko81

Katrin Zytomnånting och Bingo Rimér hade "Still havent found what im looking for" när de gifte sig. Vilket, i allafall för mig känns lite knasigt meeeeeeeen om de kan ha en sån tokig (min åsikt) låt kan du ha Hej tomtegubbar spelandes om du vill.

Tänk va oväntat när folk sjunger med och skålar på slutet! :D

Botten upp!

• MrsT2011
    Therese80 skrev 2011-02-06 22:47:24 följande:
    "vår" låt är :

faith hill - there you'll be (pearl harbor)

och ja vill ha med den på ngt sätt när vi gifter oss. Vad tror ni om att få ngn att sjunga den vid vigseln? El har den fel budskap???  

Ja alltså, risken är ju att någon av gästerna frågar er efteråt "handlar inte den om sorg?" Folk kan vara precis så okänsliga och frågvisa... Men kan ni tackla det och är beredda att försvara ert val av sång, då ser jag inga hinder. Det är ju en kärlekssång!
  • förlovadflicka
    Burre Präst skrev 2011-02-09 03:31:49 följande:
    Eftersom du frågar antar jag att du vill veta vad någon tycker.

Baserat på texten skulle jag var tveksam till att ha den med på en vigsel, texten verkar för mig handla om en persons sorg och saknad efter en älskad.

I en vigselgudstjänst strävar jag efter att alla delar ska samverka i en helhet och just den sången känns som den skär sig något mot det övriga budskapet.

Av samma skäl avråder jag också från sånger som "Nu har jag fått den jag vill ha" av Olle Adolphson; det brudpar som önskar den har uppenbarligen inte lyssnat på texten.
    För övrigt tycker jag färgerna är både opraktiska och fula!
    Finns det folk som vill ha den?? Kära nån, hur länge tänkte de vara gifta? 
    himeko81 skrev 2011-02-09 04:08:25 följande:

Katrin Zytomnånting och Bingo Rimér hade "Still havent found what im looking for" när de gifte sig. Vilket, i allafall för mig känns lite knasigt meeeeeeeen om de kan ha en sån tokig (min åsikt) låt kan du ha Hej tomtegubbar spelandes om du vill.

Botten upp!

Haha, väl talat :P
  • Å och D

För egen del tycker jag att texten SKA rimma med situationen, tragiska texter, texter om döden, svordomar, sex, hör inte hemma på en vigsel. Min kompis blev ombedd att sjunga "du måste finnas" en text som handlar om gudstvivel för en kvinna som förlorat sitt barn. (I texten bl a "Du fördrev mig Gud. Från mitt hemland slets jag bort.
    Här är jag en flykting och en främling, och det ödet finner jag mig i.Men du tog mitt barn, och du tar mej från min man, jag kan inte längre se en mening.Vad är det du vill? vad ska jag tro?") Inte riktigt den känsla man vill förmedla på ett bröllop?

Hon sa nej, då hon tyckte det var opassande. Visst ska det vara en sång som är "er" men den ska också passa situationen... tycker jag...

• MrsT2011
    Å och D skrev 2011-02-09 14:51:26 följande:
    För egen del tycker jag att texten SKA rimma med situationen, tragiska texter, texter om döden, svordomar, sex, hör inte hemma på en vigsel. Min kompis blev ombedd att sjunga "du måste finnas" en text som handlar om gudstvivel för en kvinna som förlorat sitt barn. (I texten bl a "Du fördrev mig Gud. Från mitt hemland slets jag bort.
    Här är jag en flykting och en främling, och det ödet finner jag mig i.Men du tog mitt barn, och du tar mej från min man, jag kan inte längre se en mening.Vad är det du vill? vad ska jag tro?") Inte riktigt den känsla man vill förmedla på ett bröllop?

Hon sa nej, då hon tyckte det var opassande. Visst ska det vara en sång som är "er" men den ska också passa situationen... tycker jag...
    Fast jag håller inte riktigt med när det gäller "There you'll be". Har uppdaterat mig på texten och såååå opassande är den inte, kan lika gärna tolkas som ett framtidslöfte, ungefär som "Vad som än händer kommer du alltid finnas i mitt hjärta". Är det så ni känner TS?

Men extremt opassande sånger som "du måste finnas" eller "still haven't found what I'm looking for" tycker jag går bort, nånstans går ändå gränsen.
  • MrsT2011
    Burre Präst skrev 2011-02-09 03:31:49 följande:
    Vilken överraskning jag fick när jag läste texten, måste lyssnat som en lomhörd på min kompis bröllop för detta har jag inte ens märkt! =) Och då har jag ändå hört inspelningen med Tommy Körberg efteråt också. Ha ha, där ser man. Tur att vi inte valt denna, då hade den faktiskt blivit utbytt för vilken hemsk text att ha på bröllop...
  • Bröllop2B

Vad tycker ni om denna i kyrkan? Måste den vara solo sång? Kan man ha en solo och en låt från en cd?

Katherine Jenkins - Love Never Dies   
    ">

Är lite nojig över låtar och texter så det skulle va kul att höra andras åsikter! =)

• Bröllop2B

Förlåt, jag missade att göra en egen tråd av frågan, men det är gjort nu! 

=) 

• lovvydovvy
    himeko81 skrev 2011-02-09 04:08:25 följande:

Botten upp!

De är inte gifta... OT men ändåFlört
  • AHB
    lovvydovvy skrev 2011-02-12 17:48:13 följande:
    De är inte gifta... OT men ändåFlört
    Nej hon är inte gift med Bingo..... men Katrin hade den låten när hon gifte sig med Alex Schulman
Svar på tråden låt vid vigseln