• my heart

    maj bröllop 2011

    hej vill pendla lite tankar å så med fler som ska gifta sig i maj...
    hur långt har ni kommit?

    jag ska gifta mig den 7/5 och det känns som mycket är klart.
    Ringar, lokal, mat, frisör, naglar, klänning, inbjudan skickad......
     

  • Svar på tråden maj bröllop 2011
  • LSJS

    gifter oss den 28 maj! VI har kommit en bra bit i planeringen också...skickade inbjudningarna i onsdags och har börjat få in lite svar nu men vi tycker att det borde vara fler som borde svarat....haha,,får väl skylla sig själv när vi har så lång o.s.a. Var i sverige gifter ni er? vi bor i mälardalen.

    - Ringarna är hos guldsmeden för omarbetning och slipning (vi har fått sambons mormor och mans ringar)
    -klänning klar, lokal och kyrka bokat, möte med catering firman nästa söndag, frisör (en kompis, inte helt klart hur frisyren ska se ut dock) florist (en kompis, ej helt klart hur den ska se ut dock) dj (en kompis), make-up bokat, barnens kläder klara, skor köpta, solist klar, tårtor (en kompis ska göra dem men vi vet inte riktigt utseende och innehåll ännu) ...fotograf bokat, planering för festprogram och vigselprogram på g och hur dukningen ska göras men mycket återstår förstås att fixa... bland annat m2be kläder och inköp av alkohol etc...


    20110528
  • inwe
    LSJS skrev 2011-02-05 19:14:45 följande:
    gifter oss den 28 maj! 
    Vi gifter oss också den 28 Maj! =)

    Det som vi har klart:

    - Min vigselring (förlovningsringarna ska vi skicka in för sista finish)
    - Festlokal
    - Catering
    - Florist & hur buketterna ska se ut
    - Solist & låtarna som ska sjungas i kyrkan
    - Kyrkan bokad
    - Ingång och utgångs-musik
    - Min brudklänning
    - Tärnans klänning
    - m2be's väst & kravatt blir klara under Februari (vi skall skicka in mått osv för uppsyning)
    - Frisör står min mammas bästa vän för samt min lillsyster (tärnan) som hjälper till då hon pluggar till frisör
    - Sminket, kommer jag göra själv. Så det ska köpas lite nytt bara. 
    - Fotograf för hela dagen (förberedelser, vigsel, middag, mingel & fest)
    - Servetter inhandlade med ingraverad text på
    - Ringkudde & Strumbepand inhandlat.
    - Inbjudningarna skickade (osa 31 mars)
    - Cake Topper betald, väntar på leveransen.
    - Tårtan beställd
    -  lite smått av dekoration inhandlat (organza-påsar för gåvor, lite satinband samt lite diamant-konfett etc..) men det är en hel del kvar..
    - Livemusik bokad

    .. vi har hunnit med en del & de största sakerna som är kvar för oss är nog all dekoration samt inhandling av sånt som hör till dukningen osv.
    Sen ska vi ringa kantorn & höra så att hon kan spela vår ingångsmusik som vi vill ha, har hört att det är många kantorer (stavning?) som inte kan spela den. Så vi håller tummarna..
    Alkoholen ska inhandlas också, och det är ju knappast den minsta biten... puwh :)
    M2be behöver det köpas byxor & skor till också. Skor till mig ska också inhandlas.. och ja, resten som nu kan tänkas behövas :) 
  • LSJS
    inwe skrev 2011-02-05 19:25:47 följande:
    Vi gifter oss också den 28 Maj! =)
    Ni har också kommit en bra bit på väg !du har sett att det finns en 28 maj tråd va? Var i sverige bor ni?
    Vi har också fixat servetter och har färgtemat klart och letar efter bra saker att dekorera med!
    Vi har osa 2 April! Vi tänkte ev åka till Tyskland och handla alkohol hade vi tänkte och samtidigt få en liten semester, men jag har sett flera trådar där man kan beställa på nätet från tyskland. Det kostar ju trots allt en hel del för bensinen ner...hur har ni tänkt att handla alkoholen?
    20110528
  • inwe
    LSJS skrev 2011-02-05 19:35:29 följande:
    Ni har också kommit en bra bit på väg !du har sett att det finns en 28 maj tråd va? Var i sverige bor ni?
    Vi har också fixat servetter och har färgtemat klart och letar efter bra saker att dekorera med!
    Vi har osa 2 April! Vi tänkte ev åka till Tyskland och handla alkohol hade vi tänkte och samtidigt få en liten semester, men jag har sett flera trådar där man kan beställa på nätet från tyskland. Det kostar ju trots allt en hel del för bensinen ner...hur har ni tänkt att handla alkoholen?
    20110528
    Vi bor i södermanland.. :) Nej det har jag inte sett! Jag hänger inte här så ofta, kikar in då & då.. hinner inte mer pga jobb & liten "nykläckt" dotter på 8 månader =)
    Men ska kika efter den tråden, va kul!

    Vi handlar alkoholen av en nära bekant som själv köper från tyskland. Så istället för att behöva åka ner själva så köper vi av honom :)

    Vårt färgtema är också klart! Vad kommer ni ha för färger? (tänkte in på din sida & kika & skriva i gästboken men den va låst såg jag!) 
  • LSJS

    vi bor också i södermanland, eskilstuna...oj är sidan låst, jag trodde jag hade öppnat upp den! Vi ska ha vitt, ljusgrönt (lime eller äpplegrönt) och silver!! Ni då?

    Vi har också barn, två stycken på 3 och 1,5 så vi har också fullt upp!! Men brukar kika här när barnen somnat!  såg att du hittade länken till 28 maj tråden!


    20110528
  • inwe

    Ah, va kul! Vi kommer från Björnlunda vi, bor dock inte där nu. Utan bor i Södertälje :) Eskilstuna är vackert, gifter ni är i den pampiga kyrkan?

    Ja, det är fullt upp kan jag tänka mig =) Jag har fullt upp med en jag =) Men brukar också kika in här ibland för o läsa lite, alltid kul o dela lite tankar.

    Vi kommer ha vitt, rosa & svart som tema.. :)  

  • Anatheme
    my heart skrev 2011-02-05 18:39:11 följande:
    hej vill pendla lite tankar å så med fler som ska gifta sig i maj...
    hur långt har ni kommit?

    jag ska gifta mig den 7/5 och det känns som mycket är klart.
    Ringar, lokal, mat, frisör, naglar, klänning, inbjudan skickad......
     
    Jag gifter mig också den 7:e maj! =D

    Vi har: beställt brudklänning, valt ut näbbkläder (fast inte beställt ännu), valt ut blommor, bokat lokal, middag, och vigselförrättare, beställt inbjudningskort (som vi tänkte skicka ut i början på april) valt ut ringar (fast inte beställt ännu), köpt tiara och köpt underkläder. Så det vi har kvar är brudgummens kläder, och frisören. Men jag ska träffa min frisör nästa vecka och prata med henne. Någon fotograf ska vi inte anlita.
  • MagicBride
    Anatheme skrev 2011-02-06 11:58:56 följande:
    Jag gifter mig också den 7:e maj! =D

    Vi har: beställt brudklänning, valt ut näbbkläder (fast inte beställt ännu), valt ut blommor, bokat lokal, middag, och vigselförrättare, beställt inbjudningskort (som vi tänkte skicka ut i början på april) valt ut ringar (fast inte beställt ännu), köpt tiara och köpt underkläder. Så det vi har kvar är brudgummens kläder, och frisören. Men jag ska träffa min frisör nästa vecka och prata med henne. Någon fotograf ska vi inte anlita.
    Här är en till som gifter sig 7 maj

    lokal bokad, vigselförrättare bokad, klänning köpt, frisör bokad, inbjudningskorten pysslar vi (jag) med för fullt - ska ut nu i slutet på februari om jag hinner, spånar på vad vi vill ha för mat (buffe), mamma ska lära oss att dansa
    ... är säkert massor som behöver göras men jag känner mig ganska lugn Så länge jag och mannen i mitt liv är där tillsammans med våra nära och kära så kommer det bli en toppendag! 
  • my heart
    Anatheme skrev 2011-02-06 11:58:56 följande:
    Jag gifter mig också den 7:e maj! =D

    Vi har: beställt brudklänning, valt ut näbbkläder (fast inte beställt ännu), valt ut blommor, bokat lokal, middag, och vigselförrättare, beställt inbjudningskort (som vi tänkte skicka ut i början på april) valt ut ringar (fast inte beställt ännu), köpt tiara och köpt underkläder. Så det vi har kvar är brudgummens kläder, och frisören. Men jag ska träffa min frisör nästa vecka och prata med henne. Någon fotograf ska vi inte anlita.
    va kul!
    Ska ni ha stort bröllop? Oj i början av april med inbjudnings korten?? !! Dom skickade vi ut i julas osasenast i mars.... 
    Vad har ni för budget?
    Vi ska försöka hålla 50- 60, får se, det är bara att pressa ner det som går... 
  • Anatheme

    my heart:

    Nej det blir ett litet bröllop för 30 personer. Vi har bestämt oss för att skicka inbjudningarna en månad tidigare. Två månader innan känns lagom när det bara blir närmsta familjen tycker vi...
    Vår budget ligger på 30-35...
    Beställa ringarna, hitta brudgummens kläder och beställa näbbkläderna är det viktigaste just nu. Jag har lite beslutsångest över näbbklännkingen, därför jag avvaktar... Jag har hittat en för 750 kronor, jag tycker den är jättefin men hon kommer ju inte kunna använda den fler gånger... Så jag funderar på att antingen försöka hitta en billigare, eller sälja den efter bröllopet...

    Vad har ni kvar att göra?

Svar på tråden maj bröllop 2011