• MinnieA

Vad tycker ni om det här?

Fick pris idag på catering 470:-/pers och vi kommer att ha 52 gäster på vårt bröllop.
    I detta ingår snittar Buffé och 3 serveringspersonal. =24 440:-

Det jag också undrar är...behövs det 3 serveringspersonal för 52 gäster vid en Buffé??

Lokalhyra och städning ingår inte i priset ovan utan det tillkommer 6000+1800:- =7800:-

Vi ska alltså fixa tårta och nattamat själva....

Blev själv rätt förvånad då prislistan på det menyvalet vi gjorde på hemsidan sa 185:- per person och då har vi lagt till personal, snittar och bytt ut ostbricka och kex mot en extra sorts grönsallad m dressing dvs ett rätt så mkt billigare alternativ än olika finostar. 

185x52=9620:- vilket gör att personal och snittar kostar mellanskillnaden upp till 24440:- alltså 14820

Är jag larvig som blev besviken?

• Svar på tråden Vad tycker ni om det här?
  • mittid

Ja om personalen är där 5 timmar så är timpengen 1000:-
    vilket är J.......IGT dyrt, även om det obekväm arbetstid!!!
    Skulle jag iaf. inte betala.

Meny med snittar klarar nog dessutom 2 personer att fixa
    med diskplock efter och bra framförhållning/planering??
    Kolla annan cateringfirma är nog läge för!

• Aniara4

Har ni fått priset specificerat och uppdelat på varje post? Annars tycker jag ni ska be om det så ni ser exakt vad det är som kostar, och så kanske ni kan förhandla om det.

Det var inte så att det första priset var utan moms? Man får se upp med det på en del sajter.

• MinnieA

Tack för ditt svar!

Ja det lutar nog åt att vi iaf kommer göra egna snittar och skaffa oss egen serveringspersonal.

Vi behöver serveringshjälp i tot 6 timmar á 2 personer som vi tycker kan få 150:- i timmen eller för att bara ge en schysst deal1000:- per person för att dom kommer vara så värda det. 
    ju mer jag tänker på det här så inser jag att jag håller på att bli blåst!

jag har synat deras bufféprislista och som sagt det enda som skiljer är att vi bytt ut dyr ost , soltorkade tomater och oliver mot billig sallad m dressing....galet!! Iövrigt ser menyn ut som den för 185:-

• MinnieA
    Aniara4 skrev 2011-02-03 18:46:59 följande:
    Har ni fått priset specificerat och uppdelat på varje post? Annars tycker jag ni ska be om det så ni ser exakt vad det är som kostar, och så kanske ni kan förhandla om det.

Det var inte så att det första priset var utan moms? Man får se upp med det på en del sajter.
    Nej. Inget momspåslag. alla priser är ut till kundpriser.

Tror det är så att vårat bröllop är litet i jämförelse mot vad denna lokal hade kunnat ta emot just vårt datum. Men vi bokade lokalen redan i September   men som sagt, det är inget jag tänker betala för nu.
Svar på tråden Vad tycker ni om det här?