När dansa brudvals
Har en fundering, en del dansar brudvals efter tårtan och drar i gång festen direkt efter och en del dansar först och tar tårtan sen.
Hur ska ni göra?
Har en fundering, en del dansar brudvals efter tårtan och drar i gång festen direkt efter och en del dansar först och tar tårtan sen.
Hur ska ni göra?
Tar nog efter tårtan. Var på ett bröllop där man först dansade 2-3 danser o sen tårta o sen mer dans. Blev som så... konstigt..
Jag har också funderat på det. Tårtan äts ju vanligen lite senare, 1-2- timmar efter middagen, och nog brukar man väl dansa en stund först? Det blir ju lite mastigt att ta tårtan direkt efter middagen, särskilt om man som vi ska ha efterrätt. Man kan förstås ta tårtan som efterrätt, men vad jag förstår så är det inte det vanligaste?
Jag lutar åt att ha middagen, en kort bensträckarpaus, sen brudvals följt av mer traditionell styrdans i upp till en timme, och därefter servera tårtan. Efter tårtan drar den mer moderna dansen igång, eventuellt inledd med Pink och Get this party started!
Men jag vet inte säkert. Tycker också det känns lite knepigt att avbryta dansen för att käka tårta, och sen försöka komma igång igen!
Hos oss blev det dans efter tårtan....