• Blubb blubb

Vigsel & fest på samma ställe, hur gör ni?

Hej!

Vi kommer att gifta oss borgerligt och utomhus (om vädret tillåter) och sedan ha festen i en lokal bara 50 meter bort. Hur hade ni gjort? Vi funderar på att åka iväg en liten runda med bil efter vigseln för att sedan komma tillbaka och ha brudskål och mingel. Vi kände att det kunde vara skönt med en liten stund själva, men vi tänkte nog inte vara iväg mer än 15-20 minuter.
    Eller ska man stanna kvar? Hur har ni gjort eller hur hade ni gjort?

Tacksam för alla råd!

• Svar på tråden Vigsel & fest på samma ställe, hur gör ni?
  • Rebecka och Jens

Vi ska också ha vigsel och fest på samma ställe, men vi kommer inte åka iväg... vi ska inte ha någon bil eller så, känns överflödigt för oss. Men kanske om vi går iväg en sväng, jag vet inte... Men om vädret skulle tillåta skulle jag nog gärna ta en sväng ut på sjön med båten.. bara för sakens skull.. vore kanske lite romantiskt...

• Fårävvör

Vi ska också gifta oss och ha festen på samma ställe, vigseln blir i en liten trädgård bakom festlokalen... Helst skulle jag vilja kombinera det med utmarsch och riskastning men vet inte hur det ska gå till riktigt. Funderar på att smita iväg och gömma oss bakom huset efter vigseln är slut och sedan får toastmaster etc leda gästerna till ingången till huset och plocka på sig ris, så att vi dyker upp där strax efteråt... Men det vore mysigare att ha brudskål på baksidan i trädgården... Ah, jag vet inte helt enkelt!

Men vi ska nog inte åka iväg någonstans efteråt,  men det vore skönt med några minuter för sig själva efter själva vigsel och landa lite...

• Rebecka och Jens

Funderar på om det skulle kännas konstigt för alla inblandade om brudparet bara försvann... jaha.. var tog de vägen... liksom?

• Etheleglin

Vi ska gifta oss ute på gården där vi sedan håller middagen. Vi (eller snarare några vänner) kommer dela ut ris till våra gäster innan vigseln så att de kan kasta på oss efter att vi sagt ja och är på väg "ut" längs "altargången".

Om det blir dåligt väder gifter vi oss inne, och vill de kasta något så får det ske när vi lämnar festen för att åka till hotellet.

Vi kommer att ha en bil, men vi kommer inte åka någonstans mellan vigseln, minglet och middagen. Istället kommer vi smita runt husknuten, pussas lite och ta kort ihop med tärna och marskalk.

Svar på tråden Vigsel & fest på samma ställe, hur gör ni?