• SofieochJamie

Lokal med egen mat och dryck i Malmö

Jag hjälper en väninna leta efter en lokal i Malmö-området för hennes ibröllop i sommar/höst. Då inte någon av oss kommer från Malmö har vi mindre koll på vad som finns. Skulle upskatta tips från någon som vet mer än vi.

• Svar på tråden Lokal med egen mat och dryck i Malmö
  • AnnaJacob

Det beror ju lite på vad hon har för budget och krav.

- Där finns ju Rönneholms slottet, som ligger i Rönneholmsparken i Slottstaden. Det är riktigt fint utomhus, men jag vet inte hur det ser ut inne i det. men man får max vara 80 pers. Kostar 5500 kr att hyra.

- Sen är det ju Nydalastugan, max 50 pers, men kostar bara 1500 kr att hyra.

- Katrinelunds folkethus har också en festlokal. Den kostar 3000 kr att hyra.

- Druidorden på gamla väster har också en festlokal, vet inte vad den kostar men den är ganska billig också.

Jag skulle personligen inte vilja ha mitt bröllop på någon av dessa ställerna, men alla är ju olika och har olika bilder av sitt bröllop. Jag vill ha ett riktigt prinsessbröllop, där allt är flott och påkostat...=)

Annars finns det ju Ellinge slott i Eslöv. Det är hur fint som hellst och man får ha med egen mat och dryck. Dock brukar det vara ganska bokat, så man får vara ute i god tid. Priset är ju också något helt annat. Jag har fått ett långt mail av dem, som jag kan skicka till dig, om du skickar en mailadress till mig..=)

• plin
    shakynose skrev 2011-02-02 19:25:22 följande:
    Tangopalatset!
    Fast på tangopalatset kan man inte ta med egen mat o dryck. Vi ska vara på Holmåkra loge. där får man fixa allt själv. ligger strax utanför vellinge. www.festlokal.nu
  • SofieochJamie

Budgeten är ganska bra så det ska absolut inte vara en tråkig lokal, hade gärna hittat något i stil med Stora Holms Säteri i Göteborg, men det blir kanske svårt. Inga hembygdsgårdar och sånt. Ska kolla upp era förslag.

Svar på tråden Lokal med egen mat och dryck i Malmö