• hoodilady

    Tropisk bröllopsresa för under 35 000?

    Hej på er alla planerare och nygifta,
    jag och min blivande diskuterar bröllopsresa fram och tillbaka,
    Vi vill båda två åka till ett ställe med hög standard, vita stränder och ett hav man kan dyka i.
    Sen vet vi bara inte vart? Vi är båda två otroligt sugna på Karibien, men det är så dyrt!
    Finns det något ställe som är tropiskt (alltså inte väldigt turistigt som Thailand eller Egypten) för en inte allför saftig summa?
    Kom gärna med tips och berätta om era resor!

  • Svar på tråden Tropisk bröllopsresa för under 35 000?
  • TheD

    Vår ösnkelista ser ut så här: Aruba, Maldiverna, Seychellerna eller Mauritius :D Priset går upp och ner beroende på när man har tänkt sig att åka.... Mer har vi inte kollat in, eller jo jag har skrivit ner hotell jag VILL till innan jag dör ;), men eftersom information om bidrag till bröllopsresa kommer gå ut till de inbjudna kort efter att inbjudan är mottagen så vet vi inte vilken summa vi kan leka med... Sen kommer vi nog inte riktigt at få veta det heller :D

    Får se hur det blir.

  • hoodilady

    Ja det påminner om vår "önskelista" på resor. Fast Aruba var mina föräldrar på och de blev besvikna på ön, det var ganska skitigt och inte så hög standard som de andra öarna i karibien (tex Curacaou sa de var jättefint jämfört!)

    Så nu önskar vi Curacao och Bonaire en kombinationsresa, men det kostar minst 50 000kr.. suck.

    Tack för din hjälp!! Vi har också resepresentkort på önskelistan.

  • Jenny P

    Mexico! Varför inte åka till Yucatan-halvön? Bra priser och det finns fortfarande ställen som inte är okuperade av amerikanska turister. Utanför ligger världen näst största korallrev (=fantastisk dykning och snorkling), stränderna är kritvita av korallsand och djungeln är nära inpå. Flera svenska resebolag flyger dit.
    Om man är intresserad av historia och kultur finns det massor av fornlämningar från mayatiden att titta på. Cool

  • hoodilady
    Jenny P skrev 2011-02-02 11:11:23 följande:
    Mexico! Varför inte åka till Yucatan-halvön? Bra priser och det finns fortfarande ställen som inte är okuperade av amerikanska turister. Utanför ligger världen näst största korallrev (=fantastisk dykning och snorkling), stränderna är kritvita av korallsand och djungeln är nära inpå. Flera svenska resebolag flyger dit.
    Om man är intresserad av historia och kultur finns det massor av fornlämningar från mayatiden att titta på. Cool
    Tack JennyP! Det är faktiskt nånting vi funderat på, men då inte vart i Mexico man skulle åka till. Ska kika upp det på en gång!!
  • lunah

    Jag kan rekommendera Dominikanska Republiken om ni ändå ska till karibien - Finns ofta till bra pris och där är otroligt vackert!! 


    Bröllop 28/5 2011
  • Thailand2011

    Jag satt o letade resor i oktober och sprang helt sonika på en all inclusive resa till Aruba för 25000 kronor för två vuxna!
    DET är ett sjukt bra pris!!

    Jag har aldrig varit i Karibien så jag kan inte uttala mig, och jag vet inte om det är All inclusive ni är på jakt efter, men bra pris var det!

    Ving eller Fritidsresor, nu minns jag inte vilket det var....

  • hoodilady

    Nemän va!? Oj jäklar!! vilket bra pris! Med vilka var det? Vart hittade du den resan?

  • Thailand2011

    http://www.ving.se/aruba/aruba/divi-aruba-all-inclusive

    Nu hittar jag såklart itne samma resa igen... =/ Var några veckor sen jag tittade och då var det utresedatum i oktober, men det är nog slutsålt nu, eller så var det ett arbjudande dom hade.
    Hittade dock samma hotell som ajg tittade på innan, men det är utan måltider. Dock ett sjukt bra pris i alla fall =)

  • Thailand2011

    Kolla också på ving.se och sök resor till Mexico.
    Du kan åka all inclusive 2 veckor för två personer för ca. 30 000kr. Det är grymma priser när allt är inräknat =)

    Lycka till!! Ska bli kul att se var ni hamnar =)

  • TheD

    De som jag vet har varit till Aruba tyckte det var jättefint och man ska äta på restauranterna.

    Känner en tjej somjobbade vintern på Dominikanska och det var klagomål och gnäll mesta av tiden för folk förväntar sig bättre standard på hotellen än vad det är bla bla.....

    Tjejen som har jobbat i Mexico har fått erfarenheten att man först ska hålla sig tillhotellmaten och sen restauranterna för att vänja magen så att man inte blir magsjuk på en gång. Detta är då väldigt olika person till person men det hon fick veta från gästerna var det så haha

    Men för oss tror jag det lutar åt Maldiverna HELST!

    Lycka till alla som letar resor. Jag kikade på fina bilder igår och det vattnades i munnen :)

  • shakynose

    Andaman Islands utanför Indien är min drömresa just nu. En kompis var där förra våren och det verkar fantastiskt! Annars är ju Indien helt kaos, och inte direkt rent och fint, men det är billigt att resa dit och när man väl är där så betalar man inte heller särskilt mycket för sitt uppehälle. Och Andaman ska vara så där fint och rent ändå, och där är antagligen inte särskilt mycket svenska turister.
    Skulle tro att det billigaste sättet att ta sig dit är att flyga till Delhi eller kanske Calcutta och sedan ta inrikesflyg till Andaman.

  • shakynose

    Nej, det ABSOLUT billigaste sättet är med färja, men det tar ett par dagar...

  • shakynose

    Förresten, du sa hög standard, så då ska du nog glömma Andaman... Hahaha, sorry för spammandet!

  • Sörön10

    Vi åkte iofs över nyår och då var det jättedyrt, men kolla upp Guadeloupe! Heeelt underbart! Langley kör resor dit, allt är superfräscht och det är lätt att hyra bil och ta sig runt och upptäcka öarna själv!

    www.langley.eu

    Det var alldeles fantastiskt och jag hoppas jag får komma dit igen! 

    har bilder och sånt på min blogg om du vill inspireras!
     


  • Sörön10

    Menar alltså att det skiljer en hel del om man inte åker över jul eller nyår och att det var det som var det dyra! =)

    Prisläget är väl som i frankrike tror jag. Det var coolt att flyga 10 timmar och ändå vara kvar inom EU! ;) 


  • Smuppra

    Låter som vår önskelista. Var inne på Mauritius tills jag såg att de har "bara" 25 grader i augusti, och jag vill faktiskt ha lite mer... Annars lät det liksom perfekt...

    Vilka bra tips, ska kika på alla förslag!

  • Thailand2011

    Förstår att du inte vill till Thailand, men jag måste bara säga att vi kommer att åka 2 vuxna och ett spädbarn 2 veckor Khao Lak, 1 vecka Ao Nang och 1 veckoa Kata nu i april, och för detta betalade vi 28000kr.


    Vi bokade med Fritidsresor... Det är ett bra pris för fina hotellresort för så pass lång tid...


    Kanske tål att tänkas på =)

  • hoodilady

    Tack alla underbara ni, helt fantastiska tips! Ska kolla upp allt! Vi är väldigt sugna på både Mauritius och Guadaloupe. Men det är pengarna som inte riktigt räcker till. Men ska leta rejält efter klipp!

    Aruba hotellet va ju dööfint! Men hittar heller ingen resa dit under 42000 kr nu. :(

    Andaman Islands ska jag lägga på minnet till framtida backpacking!! Men som bröllopsresa vill vi nog gärna ha charter.

    Tack alla!! Mer tips är välkomna.

Svar på tråden Tropisk bröllopsresa för under 35 000?