Thailand2011 skrev 2011-02-01 14:15:49 följande:
För det första, superfin ring!!!
Jag har kollat på en liknande på Lyxxa (fd. Smycka) och den skulle kosta 34000kr.
Var inne hos en guldsmed o frågade vad min drömring skulle kosta att göra med diamanter vs. cubic zirconia. Då tittade vi på en "vanlig" vit diamant som var 4,5 x 4,5 mm stor och bara den skulle kosta 22000kr.
Om man istället bytte ut diamanterna mot CZ gick hela kalaset på 9000 ungefär.
Jag ska nu istället beställa min ring här: www.moissaniteco.com/cartier-inspired-round-m...
Nu vet jag ju inte vad ni har för budget, men min ring med oäkta stenar i palladium kommer att kosta runt 4500kr. Mer lagom till min budget i alla fall.
Men helt klart.... vilken tjej vill inte ha en rosa diamant!!! Hittar du något till ett bra pris för dig så kör! Det hade jag gjort =)
tack för ditt svar:)
Just denna ringen kostar inte mer än 9000 kr!
Men det är säkerligen också för att den är maskingjort och diamanter inte är jättestor.
Jag tror jag kommer köra på safirer istället - det är ju äkta, vackra stenar det med. Och billigare. Dessutom ska dom ju vara tåliga.
Ringen skulle kosta ca. 5000 kr att göra i vitguld utan stenar - så jag antar att priset blir ungefär detsamma med palladium.
Sen får vi helt enkelt fylla på med safirer.. vill gärna att den stora är i alla fall 0,5ct (är väl en halv cm i diameter???)
undrar vad det skulle gå på. Har varit inne och kollat på priser på safirer och dom är inte så hemskt dyra (om dom inte är jättejättestora). så det skulle nog kunna gå!
JAg vill helst inte ge mer än 10.000 för ringen. Så jag har 5000 kr att lägga på stenar.
Tror ni det går att fixa safirer till det värdet?