• smeden89

    Hjälp att hitta en väst! :)

    Hej!

    Jag och min m2b ska gifta oss i juli i sommar och vi har börjat kolla på kläder honom nu. 
    Som färgtema på bröllopet blir det mest vitt, vinröd och lite få gulddetaljer (vi vill ju inte att det med för mycket guld ska bli värsta jul-temat)..

    Och jag har tänkt att min m2b ska ha en frockcoat som är svart med vinröd mönstrad väst och en vit kravatt och hans tre marskalkar ska ha svart kostym med vinröd slips. Problemet är dock att jag inte kan hitta någon bra hemsida med en snygg vinröd väst som är mönstrad. 

    Skulle vilja ha något som liknar denna http://www.sidenslipsen.se/sidenvast/sidenvast-7261-svart fast i vinrött. 

    Finns det någon som kan googla bättre än mig eller som har någon fin länk på G? :)

    Tacksam för svar! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 21:48
    Edit: Vi ska gifta oss i Dalarna, så om någon vet någon bra lokal försäljare/skräddare så är det en bonus :)

  • Svar på tråden Hjälp att hitta en väst! :)
  • smeden89

    Ja, jag har kollat på både suitopia och mytuxedo och jag hittar flera mönster som jag tycker om men de är allihopa inte i rätt färg. 

    De två första som du "gudvaspännande" länkade till är ju röda, jag vill ha i vinrött eller mörk röd.. 

  • Gudvadspännande

    Personligen är jag lite nervös för Ebay.. kanske är lite obefogad rädsla, men föredrar vanliga webbutiker.. Handlar sjukt mycket via internet, men inte gärna via tradera eller ebay.

  • förlovadflicka

    Min pojk köpte via ebay och det gick jättebra och var såååå mycket billigare än här hemma. Men ändå superfint :)

  • nikkihag
    smeden89 skrev 2011-01-31 21:47:31 följande:
    Hej!

    Jag och min m2b ska gifta oss i juli i sommar och vi har börjat kolla på kläder honom nu. 
    Som färgtema på bröllopet blir det mest vitt, vinröd och lite få gulddetaljer (vi vill ju inte att det med för mycket guld ska bli värsta jul-temat)..

    Och jag har tänkt att min m2b ska ha en frockcoat som är svart med vinröd mönstrad väst och en vit kravatt och hans tre marskalkar ska ha svart kostym med vinröd slips. Problemet är dock att jag inte kan hitta någon bra hemsida med en snygg vinröd väst som är mönstrad. 

    Skulle vilja ha något som liknar denna www.sidenslipsen.se/sidenvast/sidenvast-7261-... fast i vinrött. 

    Finns det någon som kan googla bättre än mig eller som har någon fin länk på G? :)

    Tacksam för svar! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 21:48
    Edit: Vi ska gifta oss i Dalarna, så om någon vet någon bra lokal försäljare/skräddare så är det en bonus :)
    Här har dom en snygg vinröd brokadväst till bra pris också, har själv skickat efter min klänning
    därifrån och dom har superbra kvalité.Vi funderade själv på den västen men nu blev det en ivory istället.

    http://www.thedarkangel.com/catalogue3.php?p=217

    Här är min fina medeltidsklänning oxå:
    http://www.thedarkangel.com/catalogue3.php?p=347
  • lycklig75

    Här har dom en snygg vinröd brokadväst till bra pris också, har själv skickat efter min klänning
    därifrån och dom har superbra kvalité.Vi funderade själv på den västen men nu blev det en ivory istället.

    www.thedarkangel.com/catalogue3.php?p=217

    Här är min fina medeltidsklänning oxå:
    www.thedarkangel.com/catalogue3.php?p=347

    Självklart en smak sak men måste jag säga att jag tycker Uppklädds är mycket finare oxå riktigt bra kvalité. samt här får du den skräddarsyd efter mannens mått.

  • opy

    J&´s i Falun köpte vi min sambos och sonens väst och de är så hjälpsamma och snälla där! Och även på atelje Grindefjäll i Falun har hon västar

  • themandys
    Lucky Heart skrev 2011-01-31 22:55:23 följande:
    Vi har funderat på att beställa härifrån:

    www.mytuxedo.co.uk/

    kolla under rubriken "waistcoats"
    My Tuxedo är jättebra! Vi beställde västar och kravatter från dem, och allt fungerade fint med betalning och leverans. Dessutom var sakerna supersnygga ;)
Svar på tråden Hjälp att hitta en väst! :)