• Monarkfjäril

Stråkar under vigseln?

Ni som har haft eller har tänkt att ha stråkar med på bröllopet hur har ni lagt upp det?

Haft de bara under vigseln eller även under mottagningen? och vilka stycken har ni haft?

Tycker att det är så vackert men jag undrar om det totalt överskrider vår budget, någon som vet vad det kan kosta? och var man kan hitta musiker? 

• Svar på tråden Stråkar under vigseln?
  • Moster Stina

Sök dig till kultur/musikskolor och fråga lärarna om det finns några unga elever?
    Annars kan du också söka via musikgymnasier. I Stockholm är nog t ex Södra Latin att lita på.
    Men musikhögskolor har garanterat folk som vill spela.
    Bor du i närheten av en sådan så kan ju sätta upp lappar där och  fråga om det vill spela för en viss summa.
    Svårt att säga vad det skulle kosta. Proffs som spelar jämnt och lever på det tar så klart mer och där kan du nog räkna med minst 1300 kr per person.
    Men yngre gymnasieelever tror jag absolut skulle kunna tänka sig göra det för mindre.
    Man kan ha stråkkvartett både i kyrkan och på mottagningen.  Men kanske slår de en mer med häpnar om de bara dyker upp på själva mottagningen? Stycken kan de säkert föreslå själva. Stråkkvartetter är väldigt bra mingelmusik. Folk behöver inte bry sig särskilt mycket om exakt VAD de spelar.
    Lycka till!

• förlovadflicka

Vi ska ha det, dock olika musiker på vigseln och festen! På festen ska vi ha låtar och stycken jag själv arrangerar (skriver stämmor till). Man kan ju spela vad som helst på stråkinstrument, själv spelar jag i en cello-hårdrocksgrupp mellan varven :P Håller med, gå till kulturskola eller musikgymnasie, ingen som inte kan musik kommer märka någon skillnad. :)

• Monarkfjäril

Tack!

Ska skicka en förfrågan till HMS i Göteborg men sedan tog mina idéer slut, alltid bra med lite input. 

Svar på tråden Stråkar under vigseln?