AnnaJacob skrev 2011-02-01 15:21:16 följande:
Ok, men vad är det för underlag där ni ska sätta upp tältet?
Vi var på en fest där de hade partytält utan golv, på en gräsmatta. Första problemet var allas klackar som sjönk ner i gräset. Sen när vi skulle sätta oss ner och äta, så började alla stolarna att sjunka.
Nu har jag ingen aning om vad för typ av bröllop ni ska ha, och varför ni gärna vill ha det i ett tält, men om det inte finns någon speciell anledning, så kanske en lokal är bättre och billigare för er.
Vi ska ha det i tält för att min sambo kommer från landet och hans föräldrar har en gård som ligger helt fantastiskt, och därför har vi ju en personlig koppling till platsen. Men har man inte en sådan plats, så går det ju lika bra i en lokal.
Ni kan säkert hitta någon som kan hjälpa er att leta lokal, så kan den ju skicka bilder och info till er..=)
Det är gräsunderlag :/
Just det där med klackarn har jag tänkt på, och så OM det skulle regna så blir det fuktigt..
Men jag var på ett bröllop i partytält utan golv och även om något bord stod lite vingligt så gick det fint. Men å andra sidan hade det varit en torr sommar.
Jag måste ta en betänkare på det där.
Anledning är bara att jag drömmer om at ha det så :)
Jag vill vara ute stugan där min mammas granne har stor stor tomt. De är rätt vid vattnet och inte en människa i närheten. Vi har cokså så mycket fina minnen därifrån, jag och M och det är väldigt praktiskt med tanke på avstånd till stan etc.
Men vi får se om det kanske ÄR bättre att yra bygdegård... :/