• Sandra5512

Festlokal vid kusten nära Göteborg

Hej!

Jag behöver tips på festlokal att hyra. Jag vill att den ska ligga vid kusten någonstans nära Göteborg.
    Vi vill bara hyra en lokal, då vi planerar att ordna med catering på annat håll.

Tacksam för alla tips då jag inte har så bra koll själv!

• Svar på tråden Festlokal vid kusten nära Göteborg
  • MrsT2011

Kolla med hjuviks båtklubb eller rotundan på björkö. Det finns även en roddklubb eller liknande på en liten ö i hinsholmskilen. Möjligt att GKSS i Långedrag hyr ut lokal också. Det enda jag själv besökt är varmbadhuset vid saltholmen, fantastiskt fin lokal. Har hört att den är dyr, typ 10000 i hyra, men det är ganska vanligt. Jämför till exempel med Stora holms säteri eller Villa vanahem på stenungsön som också hamnar i den prisklassen. I övrigt råder jag dig att googla, jag vet inget mer om dessa lokaler då vi redan från början valde att ha festen på restaurang. Lycka till!!

• JollyO

Vi hade festen på Hjuviks båtklubb. Det är en föreningslokal med fin veranda, bra läge och vacker utsikt. Men, själva lokalen var inget speciellt. Hade det regnat hade det inte funnits någonstans att "hänga". Vi betalade 7000 för att ha den hela helgen förra sommaren men till denna skulle de visst höja priset till 9000 - ett överpris!

Min vän är min och jag är hans
  • Maja717

Kolla in Falkeröds Hembygdsgård i Grebbestad (2 tim norr om Göteborg), ny regi för i år med möjlighet att köpa till städning, porslin mm. Man kan ta med alkohol och mat själva. Dygnshyran är 2000 och då får man 12 tim på sig om man väljer att städa själv eller behöver fixa med mycket innan. Vi hyrde fredag och lördag eftersom vi gjorde alla blomsterarrangemang på plats och hade mycke dekorationer att fixa med, fredag + lördag kostar 3000 kr

Lycka till 

• MrsT2011

Det finns en ganska trevlig lokal nere vid hovåsbadet också, hyra ut via en cateringfirma:

http://www.lisettekock.se/skeppargarden

Terassen & utsikten är fantastisk, och insidan kan man säkert dekorera så att det blir mysigare. Jag har varit där två gånger på fest men det är minst fem år sen sist. På den tiden var lokalen ganska kal, i stort sett bara ett rum med bord & stolar. Men det kan ju också vara en fördel, dvs att man slipper en massa foton på folkdanslag eller fula gardiner etc.

• Semlorna

Vi ska hyra en lokal där man inte får ha alkohol vilket inte är aktuellt för så många. Lokalen ligger iaf vackert vid havet, med stort kök och rum i anslutning för dom som vill sova över.

• snuttitess
    wiii skrev 2011-01-30 19:40:22 följande:
    Vi ska vara här www.skraddaron.se
    Tillbringade många sommrar på skräddarön när jag var liten, hyrde stuga där. Jätte fint är det där. :)
  • wiii
    snuttitess skrev 2011-03-04 12:19:04 följande:
    Tillbringade många sommrar på skräddarön när jag var liten, hyrde stuga där. Jätte fint är det där. :)
    Ja, visst är det :)
  • Essan
    Semlorna skrev 2011-03-02 10:31:57 följande:
    Vi ska hyra en lokal där man inte får ha alkohol vilket inte är aktuellt för så många. Lokalen ligger iaf vackert vid havet, med stort kök och rum i anslutning för dom som vill sova över.
    Vad är det för lokal? :) 
  • Semlorna
    Essan skrev 2011-03-05 10:34:38 följande:
    Vad är det för lokal? :) 
    Sommarhem i sillvik. Finns en bild i mitt galleri nu och har fler om du vill se.
Svar på tråden Festlokal vid kusten nära Göteborg