• nyförlovad

Östergårds - Edsbacka - Bergendal eller Djursholms Slott? Hjälp mig!

Väljer mellan dessa fyra samt även Kalaset Strand i Bromma, vill helst ha i Norrort då vi bor där.

Någon som har något bra el mindre bra att säga om dessa ställen??

Vigsel blir i Djursholms Kapell eller Sollentuna K:A men om lokalen ligger i Bromma måste vi kanske boka vigsel där......som sagt beslutsångest big time nu! 

• Svar på tråden Östergårds - Edsbacka - Bergendal eller Djursholms Slott? Hjälp mig!
  • Love Story

Såg på din profil att du planerar bröllop till i sommar, då kan det vara bra att ringa runt redan innan du bestämmer sig bara för att se om lokalerna har några lediga datum kvar. Vi bokade Djursholms slott för augusti 2012  redan i september och då var redan en av helgerna i augusti uppbokade! Så det går fort...

Vi var bara och kollade på Djursholms slott och fastnade så mycket för det att vi bokade på en gång. :) Fördelen är att man kan ta med sig egen dryck, tårta och snittar (mat och personal måste tas från cateringfirma).

• Skumboll

Vilken datum är det tänkt? Precis som Love Story säger så kan det nog vara smart att ringa runt innan.
    Bergendahl brukar väl vara väldigt populärt och bör väl också vara fullbokat vid den här tiden. 
    Vi har bokat edsbacka i sommar, jag tycker miljön är fantastisk och personalen har hittills varit väldigt tillmötesgående.  

• nyförlovad

Jag har ringt runt o alla har ledigt. Hur länge får man vara kvar på Djursholms slott?

• Love Story

Till 2:30 får man vara kvar men kl 1 måste man stänga av musiken.

• nyforlovad Londoner

Hej vi funderar ocksa pa att ha varat brollop pa Djursholm slott och har preliminar bokat den 19:e Juni! (snabba puckar!!!)
    Tyvarr har vi inte lyckats se slottet fran insidan annu, eftersom att de bara visar pa vardagar och vi bor i London. Men de fa bilder jag har sett pa natet ser jattefina ut. Ar det nan som har nagra foton att dela med sig?

Vi vill gifta oss i en kyrka, och Djurholms kapell ser ocksa super fint ut. Kan man ga emellan, eller maste man kora? Andra forslag pa kyrkor mottages ocksa tacksamt. En tanke jag hade var att vigas i en kyrka som man kan aka bat ifran, for att lagga till vid Djursholm och promenera upp till slottet. Ar det en befangd ide? Som ni kanske forstar sa har jag inte sa mycket koll pa Stockholm, och maste forlita mig pa vad jag hittar pa natet - inte ideal, jag vet!
    Alla ideer mottages hjartligt!

• Love Story
    nyforlovad Londoner skrev 2011-02-09 22:37:56 följande:
    Hej vi funderar ocksa pa att ha varat brollop pa Djursholm slott och har preliminar bokat den 19:e Juni! (snabba puckar!!!)
    Tyvarr har vi inte lyckats se slottet fran insidan annu, eftersom att de bara visar pa vardagar och vi bor i London. Men de fa bilder jag har sett pa natet ser jattefina ut. Ar det nan som har nagra foton att dela med sig?

Har tre bilder från vårt besök i mitt galleri om du är nyfiken!
Svar på tråden Östergårds - Edsbacka - Bergendal eller Djursholms Slott? Hjälp mig!