Har hittat min drömring!
Har äntligen hittat min drömring! Eller ja, drömförlovningsring!
Jag och min sambo har pratat länge nu om att förlova oss, och det verkar som att det blir av någon gång 2012 (det blir upp till honom att hitta ett fint tillfälle att fria på ;) Har alltid trott att jag velat ha en ganska enkel, rak och simpel ring, men när jag såg denna så föll jag pladaskt! Den är ganska klassisk och tidlös, men samtidigt lär den nog väcka en hel del uppmärksamhet!
Den är gjord av ett äkta par (Stephen & Elizabeth) från San Diego, USA, under namnet mastergoldcraft på Etsy.com. Ringen består av en asscherslipad 2.35c (7x7mm) vit topas, och totalt 0.6 brilliant- och princesslipade diamanter (Si/GH), och är i 14k vitguld. Priset ligger på $795 (ca 5300 kr). Till den vill jag beställa en matchande vigselring med princesslipade diamanter på totalt 0.45c. Är medveten om att det tillkommer tull+skatt på priset.
Vad tror ni? Kan den komma att kännas för mycket om några år? Man ska ju faktiskt bära dem under en livstid (förhoppningsvis). Finns det fler som gillar denna typ av ring, och har ni i så fall tips på liknande varianter (om möjligt från Sverige/Europa)?
Fler bilder finns i mitt galleri!
Tack!
Anna