• Emmilie87

När bör inbjudningarna skickas?

Hej!

Vi gifter oss i juli, mitt under semesterperioden. I normala fall ska man ju skicka inbjudningarna mellan 4-6 veckor innan, men jag läste på en sida att när bröllopet är under semestern bör man vara ute i betydligt god tid, vilket jag kan förstå.

Men nu undrar jag NÄR kan det vara lämpligt? Vi har tänkt första veckan i april, men det kanske ändå är sent?

• Svar på tråden När bör inbjudningarna skickas?
  • Triton77

Vi gifter oss den 23 juli och skickade ut våra inbjudningar efter jul. Tyckte vi var tidiga men har fått återbud på familjer som ska åka iväg på semester ändå........

• Carrosell

Vi har lite samma problem. Gifter oss dock i augusti.
    I slutet av februari kommer vi skicka ut "save-the-date-kort!. Det står i stort settt bara "Vi gifter oss 000000. Boka datumet. Mer info kommer. + våra namn och vår webb sida.

Sen skickar vi de riktiga inbjudningarna ca 6v innan.

• Lottie350

Vi gifter oss också den 23 juli och håller på att pyssla med inbjudningarna nu och de skickas förhoppningsvis i veckan. Jag tror det är bäst att skicka ut i god tid :)

• Emmilie87

Hmm, det kanske är bättre att skicka ut dom i Mars istället för april då...? Man vill ju inte skicka för tidigt heller...tänk om de glömmer... :P

• dreams come true

Vi gifter oss 30 juli och vi skickade inbjudningarna i förrgår. Vi vill vara ute i god tid eftersom folk planerar sina semestrar tidigt. I februari brukar man ju vanligtvis veta vilken semesterperiod och ganska snart efter det är ju  risken/chansen stor att semesterresor bokas.

• FruFiddeli

Vi gifter oss också den 23 Juli och ska skicka inbjudningarna i början på nästa vecka, ska bara fixa ihop det sista=). Kan ni så hade jag nog skickat dem så fort som möjligt.

• Jossis81

vi gifter oss 6 aug, och målet är att inbjudningarna ska skickas i början av mars!

• Emmilie87

Shiiit! Nu börjar jag gripas av panik :P Jag ska göra inbjudningskorten själv, o har knappt börjat... Får rikta in mig på att skicka dem i mitten av februari. :) Samtidigt vill vi inte skicka för tidigt eftersom vi inte vill "tvinga" nån att boka in. Jag menar; vi gifter oss ju för att vi älskar varandra, inte för att alla man känner ska kunna vara med. Det är ju inte det som egentligen är huvudsaken...även fast att man egentligen vill att hela världen ska kunna medverka på sin stora dag ;)

Svar på tråden När bör inbjudningarna skickas?