• Lojsy

Någon som sett eller haft en hjärtformad brudbukett med enbart rosor?

Någon som sett någon liknande bukett? Jag vill ha en bukett (med enbart röda rosor) som liknar denna i formen men behöver inte vara lika avancerat gjord. Jag vill inte heller ha en lika stor bukett som denna. Någon som vet vad en sådan kan tänkas kosta?

• Svar på tråden Någon som sett eller haft en hjärtformad brudbukett med enbart rosor?
  • Smuppra

Rolig idé. Jag vill ha röda rosor i min bukett och är svag för hjärtan så om det finns sådana buketter kommer jag säkert falla för dem... :-P

• passionsblomman

Det finns faktiskt hjärtformade brudbukettshållare från Oasis (som är ett helt företag och inte bara den stickmassa de är mest kända för). Alltså kan du beställa ett mer "vanlligt" hjärta hos din florist. Det kan hända att du får berätta att handtaget finns, eftersom det är en relativt ny produkt. Vad priset bir beror givetvis på viilka blommor ni väljer att fylla hjärtat med, men till en tät form går det alltid åt en del blommor. Just den modellen behöver inte bli dyrare än en "vanlig" droppe eller rund bukett, men pris är jättesvårt att säga då det varierar över landet, mellan butiker och också beror på antal blommmor, vilken blomma osv.
    Geerellt sett brukar man säga att en brudbuketts pris börjar runt tusenlappen och att det uppåt inte finns någon gräns. Vad som helst mellan 1000 och 2000 för din bukett vore normalt, beroende på ovanstående faktorer.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • hernameispekka

Här finns massa bilder att inspireras av:

www.google.se/images&q=heart%20shaped%20bouquet%20rose&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1400&bih=828

Svar på tråden Någon som sett eller haft en hjärtformad brudbukett med enbart rosor?