• annasvedbom

Hälp! Ringar!

Hej!
    Jag behöver hjälp med att hitta ringar!
    Jag vill gärna ha något lite annorlunda och gärna svensk design!!!
    Tacksam för svar!
    Anna :)

• Svar på tråden Hälp! Ringar!
  • Etheleglin
    Emsie skrev 2011-01-27 18:40:37 följande:
    Eva Attling? :)
    Åh jag älskar Efva! Och hennes är generellt lite billigare än Sandberg också.
  • FelizLane

hand, fast vet ej om det är svenskt....

• Helena Mikael

Jag ville, precis som du, ha något annorlunda och svenskt. Men hittade fasen inget annorlunda förutom Hand ringarna. (som jag älskar!)
    Men så hittade jag en bild på Anders Fors hemsida.
    http://www.vigselring.nu/

Så jag ska till en guldsmed och göra min egna Anders Fors ring då hans är svindyra.

Men kika på hans sida, dem har mycket fint och mycket annorlunda :)

• annasvedbom

Tack för alla svar!

Sandberg är absolut favoriten! Jag var i deras butik på Nybrogatan i Stockholm häromdagen, och gud vad gullig personal de har! Fick verkligen fantastisk service! Satt där i över en timme och fick klämma och känna på allt :)! Då förstår man verkligen priset bättre än när man bara ser på hemsidan. Vilken tyngd! Älskar när man känner att det verkligen är massivt!

sandbergsweden.com/product_families.php&S=2&PROD=181 detta är favoriten :). Coffee diamanter och blanat rött/vitt guld! Funderar på att kombinera den med en Mouse i vitguld sandbergsweden.com/product_families.php&S=2&PROD=78

Vad tycker ni? :)

• annasvedbom
    Etheleglin skrev 2011-01-27 18:46:10 följande:
    Åh jag älskar Efva! Och hennes är generellt lite billigare än Sandberg också.
    Hon fabrikstilverkar dock alla sina smycken i Baltikum.. Jag tycker det är kul när man kan främja svenskt hantverk och företagsamhet! :)
  • Etheleglin
    annasvedbom skrev 2011-02-03 16:03:49 följande:
    Tack för alla svar!

Sandberg är absolut favoriten! Jag var i deras butik på Nybrogatan i Stockholm häromdagen, och gud vad gullig personal de har! Fick verkligen fantastisk service! Satt där i över en timme och fick klämma och känna på allt :)! Då förstår man verkligen priset bättre än när man bara ser på hemsidan. Vilken tyngd! Älskar när man känner att det verkligen är massivt!

sandbergsweden.com/product_families.php?F=59&... detta är favoriten :). Coffee diamanter och blanat rött/vitt guld! Funderar på att kombinera den med en Mouse i vitguld sandbergsweden.com/product_families.php?F=56&...

Vad tycker ni? :)
    Jag älskar Belle!

(Nu låter jag väl helt schitzofron men jag är en sann smyckesnörd och valde mellan Efva och Sandberg, det blev Sandberg dock.)

Låter som en riktigt snygg kombination. Kommer du kunna ha den ringen på dig på ditt arbete? Jag var inne på Belle också, men skippade tyvärr idén när jag förstod att det inte skulle fungera i vardagen.

Dessutom har jag också en i vitt och en i rött. Skrattande 
Svar på tråden Hälp! Ringar!