• Emblas Mamma

    Varför föder man barn i närvaro av hela "släkten" !?

    haha, jag har alltid undrat!
    Jag känner att föder man barn så vill man helst vara ifred! Eller ja, på sin höjd ha sambon och barnmorskan där!
    Jag fattar inte varför folk på Tv har hela sin familj där inne?

    Droppen gick när jag såg ett program dä mamman på 40+ födde, hennes man OCH hennes 18-åriga son var där och tittade väldigt intresserat! Dessutom skoade sonen och pappan om sex när den födande kvinnan stönade för att det gjorde ont!
    Jag tyckte faktiskt det var lite läskigt att se!

    Och att ens pappa och mamma och syskon är med - och gärna går och tittar mellan benen när barnet kommer - ENS EGEN PAPPA!?

    Är det verkligen så vanligt i typ USA och England eller är det bara det som sänds på Tv?
    Varför kan inte bara familjen vänta utanför och gå in direkt när ungen är född istället?

    Som födande kvinna skulle jag aldrig visa mina tuttar, underliv och inandöme för någon släkting eller familjemedlem!

    Någon som kan upplysa mig om det är så här in real life också?


  • Svar på tråden Varför föder man barn i närvaro av hela "släkten" !?
  • förlovadflicka

    Jag vet inte, har inte fött några själv men tror ärligt talat jag skulle vilja ha med min mamma :P Och min man, det tycker inte jag är konstigt att pappan är med iaf :)

  • förlovadflicka

    Men att de skojade är ju helt dumt i huvudet, fattar de inte att det gör ont? Män alltså... Skojar :P

  • Emblas Mamma
    förlovadflicka skrev 2011-01-27 15:53:15 följande:
    Men att de skojade är ju helt dumt i huvudet, fattar de inte att det gör ont? Män alltså... Skojar :P
    nej jag blir med helt jäkla paff:P

    men jag skulle inte ens vilja ha min mamma där :) hehe.. men KANSKE om jag vore ensam..
    men det är lite pinsamt läskigt.. man kan ju bajsa på sig och grejer - inte kul när alla släktingra ser!

    Och bröder, pappor och söner - nej nej nej!
  • Lebendig

    Menar du att du inte skulle tillåta ditt barns pappa att delta vid födseln av ert barn? (Det under förutsättning att du lever i ett stabilt förhållande när barnet ska till att födas...)

  • weddingdreams

    jag hade faktsikt med min mamma när jag födde mitt första barn. Jag har ahft en hjärninfarkt så hon följde med för att ha koll på mig så inget hände. Barnmorskan kanske har fullt upp med barnet, barnetspappa skit nervös och så glöms jag bort och ingen märker vad som händer... Där kom mamma in i bilden... ;)

    Skulle dock inte ha med någon manlig släkting. Tycker inte ens om när det är manliga som ska känna hur långt man är öppen och så... Pinsamt när pojkvännen sitter där och en annan ung kille håller på mellan benen på mig...

  • Emblas Mamma
    Lebendig skrev 2011-01-27 16:04:52 följande:
    Menar du att du inte skulle tillåta ditt barns pappa att delta vid födseln av ert barn? (Det under förutsättning att du lever i ett stabilt förhållande när barnet ska till att födas...)
    NEJ!
    JAg menar MIN pappa.. jag har sett barnföderskors pappor gå rut och glo mellan benen på sina döttrar på tv och tycker det är läskigt!

    Barnets pappa är självklart välkommen att vara vid min sida!
  • Zelmah
    Lebendig skrev 2011-01-27 16:04:52 följande:
    Menar du att du inte skulle tillåta ditt barns pappa att delta vid födseln av ert barn? (Det under förutsättning att du lever i ett stabilt förhållande när barnet ska till att födas...)
    jag tror TS menar att hon inte vill ha med sin egen pappa när hon ska föda. Men det kan nog lätt feltolkas när man bara skriver pappan och inte min/hennes framför.. Men jag tror iaf att det är föderskans pappa hon syftar till inte den blivande pappan till barnet.

    Eller har jag fel TS?
  • Emblas Mamma
    weddingdreams skrev 2011-01-27 16:08:41 följande:
    jag hade faktsikt med min mamma när jag födde mitt första barn. Jag har ahft en hjärninfarkt så hon följde med för att ha koll på mig så inget hände. Barnmorskan kanske har fullt upp med barnet, barnetspappa skit nervös och så glöms jag bort och ingen märker vad som händer... Där kom mamma in i bilden... ;)

    Skulle dock inte ha med någon manlig släkting. Tycker inte ens om när det är manliga som ska känna hur långt man är öppen och så... Pinsamt när pojkvännen sitter där och en annan ung kille håller på mellan benen på mig...
    ja.. mamma kan jag ha förståelse för, eller nära vän eller liknande.
    Men inte ens egen pappa eller ens vuxna söner.. eller min morfar eller liknande.. tycker det är lite för mycket ;)
  • Emblas Mamma
    Zelmah skrev 2011-01-27 16:19:53 följande:
    jag tror TS menar att hon inte vill ha med sin egen pappa när hon ska föda. Men det kan nog lätt feltolkas när man bara skriver pappan och inte min/hennes framför.. Men jag tror iaf att det är föderskans pappa hon syftar till inte den blivande pappan till barnet.

    Eller har jag fel TS?
    nej du har rätt ;)
  • Lebendig

    Jag förstår inte vem som har intresse av att se det förutom just de två som skapat barnet och eventuellt en mor . Känns lite små perverst på något sätt... Jag kommer definitivt att vilja ha mamma på sjukhuset men vet inte om hon får vara därinne...men hon har ju trots allt gjort det sju gånger så kanske kan man få lite stöd...kluven!

Svar på tråden Varför föder man barn i närvaro av hela "släkten" !?