Mina föräldrar träffade honom veckan innan bröllopet, hans föräldrar lovade att de skulle få bo hos dom annars skulle de inte haft råd med att komma till bröllopet i Skottland.
Först hälsade min man dem med en kram, så som vi svenskar gör när det gäller vänner och familj och sedan så bar han väskorna till bilen, sedan frågade han om de ville äta något och att vi visste ett jättebra ställe.
Pappa tyckte det lät bra och vi tog dem med på ett äventyr, ska man parkera i Edingburgh måste man göra det utanför stan, det är lättast, sedan tar man en buss in. Park and ride är en av det bättre uppfinningarna.
För att ta sig till det stället vi hade bestämt oss måste man klättra upp och ner för Edingbourghs berömda trappor, mamma var rätt mör efter ett tag men hon ville inte erkänna att det var jobbigt.
Precis innan vi kom runt hörnet till Oink, säger pappa det luktar gott , kan vi inte äta här?
Sedan pekade han på sunkhålet precis vid kröken.
Min karl sa, vänta lite, gå runt hörnet så ska du få se.
Gissa om min matglade far log som en tok när han såg den hel stekta grisen i Oinks fönster.
Och eftersom min man betalde maten och maten var kanon god, så vann min man min pappas hjärta.
Sedan hittade vi kaffe till mamma och sedan stor log hon med.
Efter ha träffat hans dotter och hans föräldrar sa pappa att det var den bästa karln jag kunde hitta, bättre än mitt ex som de fortfarande bryr sig om och han förstod varför jag ville gifta mig med honom.
Så min karl är ingen svärmorsdröm, han är en svärfarsdröm och min pappa verkligen älskar min karl.
Det syntes i julas då min far skaffade whisky, konjak och akvavit så de kunde ha något gott att njuta av, min far dricker inte ensam, han vägrar så han får sällan njuta av sin konjak.