• S och F

    Tips för en mysig/romantisk o annorlunda alla <3 dag?

    Nu är det snart dags för alla hjärtans dag igen o jag är trött på alla nallebjörnar, rosor o obligatoriska restaurangbesök. I år vill jag överraska min kärlek med en mysig och kanske annorlunda alla hjärtans dag. Ekonomin är en aning begränsad, så några överraskningsresor till Rom blir det inte tal om.. =)

    Snälla ni, bombadera mig med alla era tips..

  • Svar på tråden Tips för en mysig/romantisk o annorlunda alla <3 dag?
  • Johannaz

    hm den va svår...

    man kan alltid köpa hem och laga egen mat, fixa lite mys och stämning.
    ljus å sånt. bra musik. min kille hade tänt ljus i en ring och fixat en liten ost bricka med vin och så i mitten i mittt rum en helt random dag. men de va otriligt mysigt 
    enkelt men romantiskt. 

  • Liljekonvaljen

    Jag och min pojkvän ska förlova oss just då. Och jag har haft många funderingar över hur vi ska fira våran dag. Först ville jag gå på restaurang men tycker det verkar dyrt och har inte riktigt kännt för det heller.
    Sen tänkte jag på att laga en tre rätters middag hemma. Och kanske gå på bio senare på kvällen.
    Jag känner mig ganska tom på ideér också. Så om någon här har bra förslag. =)

  • egglina

    Det är lite samma här. Sen att alla hjärtans dag är på en måndag känns inte skoj. Tycker om heldagar ihop när det gäller sånt här. Funderar på att fira på söndagen istället men vi får se..
    Det jag har i åtanken nu är väl (inget extraordinärt men)


    Laga mat hemma, något som båda tkr om. Sen efterrätt tänkte jag köpa ett wienerbröd till honom och en hallongrotta till mig då vi åt det första gången vi träffades x) Ev bio Massage med oljor och ljus tända Kanske tappa upp ett bad. Finns ju såna rosblads-tvålar så man skapar lite stämning va ;) kanske ta in laptopen och sätta på norah jones eller nåt liknande hoho Sen har jag köpt från ginza en film som han tyckte väldigt mycket om när han var liten som han ska få, kostade bara 10 kr st så köpte hela serien hoho. Kanske kan göra någon slags skattjakt av det och sen kolla på en av dom.  Eller skattjakt av vissa delar. När han hittar denna grejen så får han en massage, när han löser detta korsordet så får han ett paket där det är en badboll/tvål/något man ska ha i badet.

    En grej jag gjorde förra året, som min karl tyckte om.. Jag skrev ner hela alfabetet i ordning och sen skrev jag en personlig mening till varje bokstav.. Typ...

    Aldrig ska jag sluta älska dig
    Blommig falukorv tycker du inte om
    Cykla kan du utan händer
    Du och jag, det är så det ska va osv..

    Jag skulle kunna tänka mig en picknick ute men då får man ju vara lite kreativ och inte så frösen. I bilen kanske man kan få ihop nåt. Ställa sig vid en sjö och hoppa bak i baksätet och ta fram lite, mat och godsaker. Kanske bara jag men jag har alltid tyckt om att äta mat i bilen?! x)

    Ta in på grannstadens hotell kanske? Det skulle jag tyckt om,, det kan ju kosta en slant dock. Men vare sig det är  5 * eller 1* så är det bara så skönt att komma bort ibland ju :) En stuga kanske på en camping, om det finns någon som har öppet, finns ju vissa iaf :)

    Spel är något min karl tycker är jätteskoj, tv/data/bräd-spel.. Så kanske kan spela en match fifa ihop och den som vinner får öppna en present/slippa diska en vecka/något mer romantiskt/bli bjuden på något (fika,bio kanske)

    Ja jag babblar på jag x)

  • himeko81

    egglina vilka bra och mysiga tips! vi kör standard-date - middag och bio.

    En sak jag gjorde ett år var att vi hade tv/dator förbud under kvällen för att verkligen umgås. Spelade spel, sexa och myste och tog en lite längre middag.

  • Styrka

    Jag ska bjuda min tjej på en tur i GöteborgsHjulet i solnedgången, så jag hoppas på fint väder! Eller i alla fall en himmel som inte är helt täckt av moln...
    Sedan ska vi gå och äta på en av stans finaste restaurganger, Heaven 23, högst upp i Gothia tvillingtornen med milsvid utsikt över stan och alla ljusen på kvällen. Ingen av oss har ätit där förut, det har varit lite utanför vår prisklass, men iår misstänker jag att fröken har en viss speciellt viktig fråga på lur, så jag ville slå till på stort och göra nåt alldeles extra!
    Förväntningarna är på topp!

Svar på tråden Tips för en mysig/romantisk o annorlunda alla <3 dag?