• snäckan87

Festlokal i Löddeköpinge trakten

>Hej, jag skulle behöva tips på fina lokaler i Löddeköpinge trakten.

• Svar på tråden Festlokal i Löddeköpinge trakten
  • Mogen

Hej snäckan.

Vi ska ha våran fest i Långa längan i Bjärred, ligger så fint vid havet. Där finns även en stor trädgård man kan använda.
    Passar ej för större sällskap. Vi ska vara knappt 50 personer 

I företagsbyn i Hög finns det en större festlokal, M&F tror jag det är som har cateringen där.

Kryddgården vi Löddeplantskola, kan jag inte uttala mig om.

Om du inte nödvändigt vill att maten lagas på plats så finns ju Byastugan i Hofterup.

Ännu större och flottare är ju Flädie mat & Vingård.
    Det finns säkert ännu fler ställen bl.a i Kävlinge

Vi skall gifta oss i kyrkan i Lödde i september, var ska ni?
    Hoppas det ordnar sig för er och lycka till.

• snäckan87

Tack för tipsen :)
    Vi ska inte gifta oss förrän till våren nästa år, så det e god tid.
    Vi funderar också på Lödde kyrka, tycker den e så fin utifrån. Ska titta i den nu i veckorna.
    Där ni ska ha festen, ska ni ha maten därifrån också? För vi har nämligen ordnat mat från annat ställe. Tror du man får ha utan mat?

• Mogen

Förlåt att det har dröjt innan jag har svarat.
    Jo vi ska ha maten från samma ställa ( Långa Längan ) tyckte det var enklast. Vad dom säger om man anlitar en annan firma till att ordna maten , det vet jag faktiskt inte.
    Om du inte har varit i Långa Längan så gå in på antingen deras hemsida www.langalängan.se eller fotografen Jenny Sandbergs hemsida www.jennysanberg.se . Titta på bröllopsbilderna från 2010 och bläddra dig fram till bilderna där ett brudpar har sin fest i Långa Längan.
    Jätte fina bilder, har själv fått min inspiration till våran fest bland de bilderna. Vill ha det stilrent, snyggt och enkelt.

Har du hittat något ställe ännu?

Lycka till!

Svar på tråden Festlokal i Löddeköpinge trakten