• Dona

    ni som redan har gift er :)

    först får man väl säga grattis :)

    sen har jag mardrömmar om att allt ska gå fel på den stora dagen. 

    men jag undrar vad som är vanligast att det går fel just denna dag. någon som vill dela med sig?

  • Svar på tråden ni som redan har gift er :)
  • Lindahl

    Det enda som gick fel för oss var att några av gästerna åkte till fel lokal efter kyrkan....så det blev att vänta och sen ringa och jaga....
    Slutade med att min käre bror körde iväg och hämtade upp dom....

    Annars flöt allt på som det skulle med stor hjälp av vårt underbara värdpar, min bror med familj etc som ställde upp och hjälpte till något enormt mycket.....

  • Dona
    Lindahl skrev 2011-01-26 18:10:24 följande:
    Det enda som gick fel för oss var att några av gästerna åkte till fel lokal efter kyrkan....så det blev att vänta och sen ringa och jaga....
    Slutade med att min käre bror körde iväg och hämtade upp dom....

    Annars flöt allt på som det skulle med stor hjälp av vårt underbara värdpar, min bror med familj etc som ställde upp och hjälpte till något enormt mycket.....
    haha vad härligt att allt annat gick bra. snällt av din bror som hämtade upp vilsna gäster haha ja tack och lov att man har värdpar och familjer som kan hjälpa till. jag är en person som gillar och göra allt själv för då vet jag att det blir gjort på mitt sätt men är orolig att typ klänningen inte ska passa eller klackskorna går i sönder eller frisören är sjuk. haha  rätt negativ inställning
  • förlovadflicka
    Lindahl skrev 2011-01-26 18:10:24 följande:
    Det enda som gick fel för oss var att några av gästerna åkte till fel lokal efter kyrkan....så det blev att vänta och sen ringa och jaga....
    Slutade med att min käre bror körde iväg och hämtade upp dom....

    Annars flöt allt på som det skulle med stor hjälp av vårt underbara värdpar, min bror med familj etc som ställde upp och hjälpte till något enormt mycket.....
    Hur kunde de åka till fel lokal? :P
  • Lindahl
    förlovadflicka skrev 2011-01-26 18:59:58 följande:
    Hur kunde de åka till fel lokal? :P
    Tänkte fel men det blev rätt till slut...finns två större festlokaler i staden där vi höll vår fest. Min ena kollega och hennes sambo hade bokat ett rum på värdshuset för att slippa köra hem på natten. Så dom skulle gå därifrån tillsammans med en annan av mina kollegor och hennes man.
    Men dom hade "fel" lokal som dom sicktat in sig på....så när vi väl fick tag i dom så var dom på väg bort till oss men det är en liten bit att gå, så brorsan stack iväg och hämtade dem....

    Klänningen kan man ju inte göra så mycket åt, men passar den en vecka innan så passar den när ni gifter er...
    Ha ett extra par skor till hands om det värsta skulle hända....hade själv stövlar i kyrkan och senare utomhus, skorna följde med i bilen så kunde jag byta om sedan....

    Gjorde oxå det mesta själv men det finns grejor man inte kan kontrollera över, så det är bara att följa med när det väl är dax!!!
  • Nordiskbrud

    Det som verkligen kan gå fel, och förstöra hela dagen, är att du eller ni inte kan släppa kontrollen! Man planerar månader i förväg och vill ju att allt ska bki så bra det bara kan och därför måste man släppa all kontroll på själva bröllopsdagen och bara NJUTA! För den är över så snabbt och oroar man sig över detaljer så förstörs den direkt. Jag är superglad att jag hade den inställningen redan från start, dvs att planera så bra jag bara kunde men att på dagen D släppa på allt och bara flyta med och njuta. Det gjorde jag och visst gick en del saker fel men vad gjorde det  Jag brydde mig inte ett svkatt, faktiskt.

    Saker som gick fel för oss (när man nu i efterhand tänker på det)

    * Frissan tog längre tid än vi trodde
    * Vi hade glömt kolla så att stället vi skulle fota på var öppet. Det var stängt. Som tur var åkte fotograferna dit innan och kollade läget, såg att det var stängt men med ängla-tur så kände den ene vaktmästaren som kom och öppnade i god tid
    * Fotografering tar TID, även om vi planerade in lååång session innan som hann vi inte med allt fotograferna tänkt
    * Jag hade skrivit fel ordning på två punkter i vigselprogramet så prästen fick improvisera ett litet tal då solisten och organisten behövde kuta upp på orgelläktaren för att spela utgångsmarch lite dumt nog efter en solosång som sjöngs framme i kyrkan. Och det är låångt dit och lite trappor....
    * Vi glömde ta med mobilerna till limon så det var svårt att kontakta toastmastern för att säga att vi var på ingående. Löste sig med att vi fick låna chufförens och ringa till hotellet i stället
    * Trots ett väldigt bra körschema (jag har jobbat med detta lite innan) så kan man inte styra vad som sker i ett kök. Och det blev lite kaos så vår varmrätt blev sen - och därmed resterande middag, tårta, ja hela kvällen - blev ca 1½ timme sen mot körschema... Underbar toastmaster gjorde dock att det inte märktes!
    * Taxikaos i stan pga att två taxibilar krockat gjorde att gäster kom precis innan vi skulle gå in i kyrkan + att vi hade svårt att få taxi för att smita iväg till vårt hotell (liten stad, få bilar)

    Sen var det nog en del småsaker också men som ni ser så är de flesta punkter som man inte råder över. Vi tog i med marginaler på alla kanter men man vet inte hur det går innan man är där. Trots allt detta så var det ingen stress måste jag tillägga. Och hade jag inte haft min inställning så hade nog sånt här påverkat mig rejält...

    Så, släpp tagen på bröllopsdagen och NJUT!!!!


Svar på tråden ni som redan har gift er :)