• Jag han

    Åh så himla typiskt! Är så ledsen :(

    Ville bara skriva av mig lite...


    Skulle få en liten bröllopsresa av familjerna. Tanken var att vi skulle åka måndagen efteråt. Tre dagars resa till någon stad i Europa.


    Helt fantastiskt då vi inte har råd själva med det. Lite mysigt att komma iväg på tu man hand utan barn och bara njuta.


    Men så får jag inte någon semester beviljad! Helkörigt på jobbet då en annan kollega redan har semester då. Så himla typiskt!  Inte samma sak för oss att åka två månader efter bröllopet. Då kan det vara, då vi åker hela familjen på resa vid ett senare tillfälle. Vill heller "be" om resan senare av familjerna..

    Är bara så ledsen just nu. Bara att knata iväg till jobbet på måndag morgon och se glad ut...

    Kanske ett jättelarvigt bekymmer men jag känner mig ändå så ledsen just nu.


     

  • Svar på tråden Åh så himla typiskt! Är så ledsen :(
  • FelizLane

    men fan vilket jobb.. Jag hade åkt ändå. VAFan. jag tycker man kan få ta ledigt utan ersättning när man vill :P
     

  • Jag han
    FelizLane skrev 2011-01-25 17:14:18 följande:
    men fan vilket jobb.. Jag hade åkt ändå. VAFan. jag tycker man kan få ta ledigt utan ersättning när man vill :P
     
    Chefen brukar alltid bevilja semester, men nu är det verkligen sämsta tajmingen på jobbet :( Sätter min kollega på pottkanten om jag inte kommer.. Känner mig bara så ledsen. Förstår att det är svårt att vara borta från jobbet, men att få bli bjuden på resa händer ju inte varje dag direkt..
  • FelizLane

    hmh.. kan du inte försöka prata med kollegan då? 

  • Jag han
    FelizLane skrev 2011-01-25 17:18:48 följande:
    hmh.. kan du inte försöka prata med kollegan då? 
    har pratat lite med båda två. Arbetar på förskola och får nya inskolningar precis den veckan, så förstår ju att det är supersvårt...
    Bara att tänka om och glömma resan, men är bara lite ledsen just nu. Ville inget annat än att skriva av mig.
    Lite sorgligt när jag är ute i god tid och allt, då bröllopet är i Augusti. Attans attans attans!!
  • Chicita

    Mycket kan hända innan augusti... 
    Prata lite mer med kollegan och se om ni inte kan fixa det här. Du kan ju kanske jobba åt denne en annan gång istället. Det är ju inte varje år man gifter sig liksom...

    Annars var det kanske meningen, du kanske har en annan bättre resa på gång. Som du inte vet om än.
    Vem vet, du kanske vinner en resa på Bingolotto nästa vecka eller nåt Flört 

    Hur som helst så känner jag med dig.
    Jag fick frågan varför jag behövde så lång semester den tiden på året. Kunde jag inte klara mig med bara ett par veckor som jag brukar?

    Joo.. men jag vill ha lite tid veckorna innan bröllopet att hinna allt som jag "borde hunnit tidigare" och efteråt vill jag ha möjlighet att åka på resa. Även om inget är bokat nu...
    Hoppas det löser sig för dig...
    *tröstkram* 

  • Jag han

    Tack snälla för era svar.. Tror det är helkört. Lät inte annat när jag pratat med chefen :(
    Lite skönt att få skriva av sig iaf. Skönt att få lite tröst här. Tack :)

  • turbovampyria

    Jag förstår att du känner att du itne akn sticka och lämna kollegen i sticket. Som det stod ovanför så har ni barn. Kan du inte göra en fuling och vabba och sticka iaf?

  • Hanna och Petter

    Usch, stackare. Jobbar själv på förskola så jag förstår att de är svårt att få ledigt under inskolningarna, särskilt om en annan kollega redan fått beviljad semester då. Men det går inte att lösa genom att personal från nån annan avdelning (om ni nu inte är en enavdleningsförskola) jobbar hos er den veckan? Det brukar ju alltid va enklare att jobba med ordinarie personal även om de är från en annan avdelning än med vikarier. 
    Och hur många barn tror du att ni kommer skola in? Beror ju lite på om de är 2 eller 18. :) 

  • Zia 20090618

    Usch vad tråkigt :/ Vi vet inte heller om vi kommer kunna fara på vår tre veckors långa rundresa i USA ca 2 månader efter bröllopet också det pga jobbet. Det kan vara riktigt dålig tajming för oss också :/ 


  • L8PR

    Hej!
    STOR KRAM! Uppmuntrande till tusen. Har du kollar med chefen om ni kan ta in en vikarie? Vet chefen om att det är din smekmånad det handlar om?

Svar på tråden Åh så himla typiskt! Är så ledsen :(