• FelizLane

Designa egna ringar

Ja, jag har ju sett ett par ringar jag skulle vilja ha. Dessvärre är dom alldeles för dyra. Tror dels på att det är en designer som har gjort dom.
    Kan man få en guldsmed att göra liknande ringar? Tror ni att man kommer ner i pris då? 

Hur har ni andra gjort? Nån som kan dela med sig?  

• Svar på tråden Designa egna ringar
  • Dona

jag tror de skulle kunna gå ner i pris om du ber om lokal guldsmed att göra dom

• FelizLane

mjo.. måste bara hitta en guldsmed också då :P Nån annan med erfarenhet?

• hoodilady

Jag gick runt till 6 olika guldsmeder och visade bild på min egendesignade ring,
    jag blev förvånad hur olika priser alla tog.
    Allt från 14000-35000 för samma stenar, samma guld.
    Jag bestämde mig för F&S Jewellery på Odengatan i sthlm, många duktiga smeder tipsar om gubben där.
    14700 kr också, så det va bland de billigaste! 

• FelizLane

åh :) intressant. Några fler!? 

• 2011

Jag gick till en smed i USA. Det är dyrare än en massproducerad ring men man kan få precis vad man vill ha. I vårt fall var det vigselringen som behövde specialtillverkas för att passa med förlovningsringen jag köpt. JAg har bilder i mitt album.

• maddeluttan

Jag kan varmt rekomendera en tjej som heter Jenny och är född i en guldsmedsfamilj.

Hon ritar upp modeller i ett dator program så man får se som ett foto innan man beställer. Jätte häftigt!

Kolla in hennes hemsida www.jewellerybyjenny.se/  där hon har en del snygga smycken.

• hoodilady
    maddeluttan skrev 2011-02-10 17:05:39 följande:
    Jag kan varmt rekomendera en tjej som heter Jenny och är född i en guldsmedsfamilj.

Hon ritar upp modeller i ett dator program så man får se som ett foto innan man beställer. Jätte häftigt!

Kolla in hennes hemsida www.jewellerybyjenny.se/  där hon har en del snygga smycken.
    Anders Fors dotter ser jag, ja då vet hon hur man ska ta pengar för smyckena! :)
    en av de lite "lyxigare" smederna i Sthlm.
  • Helena Mikael

Va synd att det är i Stockholm, jag bor i GBG.
    Men jag gick till en "vanlig" Juvelerare som heter Nordstans Guld.
    Lämnade in en bild på en Anders Fors ring, köpte diamanter på nätet och billigt guld på tradera (18k)

Totpriser för min ring INKL arbetet blev 10.100:-

• hoodilady
    Helena Mikael skrev 2011-02-11 13:44:24 följande:
    Va synd att det är i Stockholm, jag bor i GBG.
    Men jag gick till en "vanlig" Juvelerare som heter Nordstans Guld.
    Lämnade in en bild på en Anders Fors ring, köpte diamanter på nätet och billigt guld på tradera (18k)

Totpriser för min ring INKL arbetet blev 10.100:-
    Får man se bild?
Svar på tråden Designa egna ringar