• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka bjuder ni på ert bröllop?
  • MrsT2011

    Familj och vänner med tillägg för min mormor. Släkten får inte komma, jag har hur stor släkt som helst och blivande mannen ingen alls, bättre att strunta i det helt då känner jag.

  • Dona

    vi delar inte på någon, stor släkt både jag och min blivande. samma sak med vänner.

  • Zelmah

    När räknast det som familj och när går det över till släkt...? Jag räknar mina kusiner och o deras föräldrar som familj för vi har en nära och god kontakt. men de kanske egentligen är släktingar?  De känns som en del av min familj. Så om de ingår i familjen så bjuder vi familj+vänner. Annars blir det ju familj+släkt+vänner.

  • Dona
    Zelmah skrev 2011-01-25 13:42:23 följande:
    När räknast det som familj och när går det över till släkt...? Jag räknar mina kusiner och o deras föräldrar som familj för vi har en nära och god kontakt. men de kanske egentligen är släktingar?  De känns som en del av min familj. Så om de ingår i familjen så bjuder vi familj+vänner. Annars blir det ju familj+släkt+vänner.
    olika för alla när det går över till släkt. men för mig så är familj: föräldrar och syskon. sen går det över till släkt 
  • FelizLane

    Jag har lite problem med folk man kände förut, ska man bjuda dom? Man hade mycket kontakt under en tid och sa alltid då att man skulle få komma på bröllop och sånt. Sen gled man isär och har inte haft så mycket kontakt, bjuder man dem? Har ni några sånna? Hur gör man? :)

  • MrsT2011
    Zelmah skrev 2011-01-25 13:42:23 följande:
    När räknast det som familj och när går det över till släkt...? Jag räknar mina kusiner och o deras föräldrar som familj för vi har en nära och god kontakt. men de kanske egentligen är släktingar?  De känns som en del av min familj. Så om de ingår i familjen så bjuder vi familj+vänner. Annars blir det ju familj+släkt+vänner.

    Tror att de flesta räknar endast egna barn samt föräldrar och syskon med respektive som familj.
    Men det beror ju helt på hur nära relation man har.

    För 15 år sedan var min kusin mer som en syster/bästa vän, på den tiden hade det blivit helt fel för mig att inte bjuda henne. Så jag förstår hur du känner!

  • FelizLane
    FelizLane skrev 2011-01-25 13:46:12 följande:
    Jag har lite problem med folk man kände förut, ska man bjuda dom? Man hade mycket kontakt under en tid och sa alltid då att man skulle få komma på bröllop och sånt. Sen gled man isär och har inte haft så mycket kontakt, bjuder man dem? Har ni några sånna? Hur gör man? :)
    och jobbarkompisar? Jobbar på ett litet företag med ca 3 anställda. Har inte jobbat där så länge.. Men hur gör man med dem?
  • Dona
    FelizLane skrev 2011-01-25 13:46:12 följande:
    Jag har lite problem med folk man kände förut, ska man bjuda dom? Man hade mycket kontakt under en tid och sa alltid då att man skulle få komma på bröllop och sånt. Sen gled man isär och har inte haft så mycket kontakt, bjuder man dem? Har ni några sånna? Hur gör man? :)
    har samma problem.. vet inte ifall jag ska bjuda fd bästa kompis eller inte. 

    sen ifall du bara har tre jobbkompisar som du anser är dina kompisar och har plats till dom så hade jag bjudit 
  • MrsT2011
    FelizLane skrev 2011-01-25 13:47:36 följande:
    och jobbarkompisar? Jobbar på ett litet företag med ca 3 anställda. Har inte jobbat där så länge.. Men hur gör man med dem?

    Vi bjuder inte kollegor, just för att man förknippar dem med jobbet, och vem vill tänka på jobbet en sådan dag? Men å andra sidan, har man nära kontakt med sin kollegor, dvs umgås med dem på fritiden och anser sig vara vän med dem, då är det såklart trevligt att bjuda dem.

    Några av mina kollegor har blivit eld och lågor och frågat om de får komma till kyrkan och titta, det blir alldeles lagom känner jag! =) Umgås inte privat med dem nämligen.

  • FelizLane

    Nej, jag umgås ju inte heller privat med dem. Men ja.. Eftersom vi är så några och man kommer säkert ventilera lite med dem.. Aa, det här är knepigt tycker jag..

  • MrsT2011
    FelizLane skrev 2011-01-25 13:59:28 följande:
    Nej, jag umgås ju inte heller privat med dem. Men ja.. Eftersom vi är så några och man kommer säkert ventilera lite med dem.. Aa, det här är knepigt tycker jag..
    Om det är människor du trivs med tycker jag absolut att du ska bjuda dem! Är dessutom ekonomin inget hinder är det klart att en inbjudan skulle vara uppskattad. Men kom ihåg att du kan inte ta illa upp om de tackar nej, det enda du kan göra är att bjuda.
  • elisabettan

     blir bara de precis närmast sörjande! Föräldrar, närmsta vän ochc någon moster! Intimt och härligt!

  • Sarkastisk ljubicica

    Vi bjuder familjen, den närmsta släkten och de närmsta vännerna. Det är de vi vill ha på vårt bröllop

  • förlovadflicka
    Sarkastisk ljubicica skrev 2011-01-31 17:18:46 följande:
    Vi bjuder familjen, den närmsta släkten och de närmsta vännerna. Det är de vi vill ha på vårt bröllop
    Vi med! Blir ca 40 pers :)
  • MrsT2011
    förlovadflicka skrev 2011-01-31 18:02:48 följande:
    Vi med! Blir ca 40 pers :)

    Visst är det härligt med lite mindre bröllop, blir så mycket mer personligt! Jag har full förståelse för att folk känner att de vill bjuda alla och inte utesluta någon, men vilken skillnad det blir med 100 personer... Har känt mig som en droppe i havet vid sådana bröllop. Är så glad att vi hittat en lösning som funkar, där ingen tar illa upp och vi får det intima bröllop vi önskar oss. (Antalet gäster blir nog 30 personer.)
  • Iseika

    Vi bjuder närmaste vännerna, närmaste familjerna och bästa kollegorna. Tillsammans blir vi drygt 50 personer. Alla fastrar och kusiner och även sambons mamma är uteslutna (svärmor får komma på vigseln men inte festen). 

    Vi vill bara ha människor vi tycker om med oss! 

  • förlovadflicka
    MrsT2011 skrev 2011-01-31 21:45:55 följande:
    Visst är det härligt med lite mindre bröllop, blir så mycket mer personligt! Jag har full förståelse för att folk känner att de vill bjuda alla och inte utesluta någon, men vilken skillnad det blir med 100 personer... Har känt mig som en droppe i havet vid sådana bröllop. Är så glad att vi hittat en lösning som funkar, där ingen tar illa upp och vi får det intima bröllop vi önskar oss. (Antalet gäster blir nog 30 personer.)
    Låter bra! Vi ska ha öppet hus innan middagen på ett annat ställe så att ingen känner sig helt utanför :) Så kan man ändå ha kvällen med de som betyder något :)
  • MaalinJohansson

    Vi har bjutid familjen, närmsta släkt och närmsta vänner =) Har försökt att korta ner det så mycket som möjligt. Men nu går det inte mer. Så vi blir ca 50 personer =)

Svar på tråden Vilka bjuder ni på ert bröllop?