Vem friade???
Rösta och berätta gärna din historia om du vill.
Vi kom väl overens våda, inget romantiskt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 11:52
Jag är inte bra på att stava idag märker jag! Vi kom överens båda! ;)
Rösta och berätta gärna din historia om du vill.
Vi kom väl overens våda, inget romantiskt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 11:52
Jag är inte bra på att stava idag märker jag! Vi kom överens båda! ;)
Bestämde ihop, men sedan ville han ändå gå ner på knä och fråga om jag ville gifta mig med honom. Men då hade vi redan bestämt datum för vigsel och allt.
Vad gulligt. :)
Det var jag som frågade, men det var inte regelrätt frieri, utan mer ett gemensamt beslut.
Ja det är väl mer vänligt nu för tiden att man bestämmer ihop som jag fattat det, men vi får se vad resultatet på tråden blir.
han gick ner på knä och friade.
redan i början av vårt förhållande diskuterade vi våra respektive tankar kring och inställningar till giftermål, barn och framtiden i övrigt (alla "stora frågor"). eftersom min bm aldrig velat gifta sig så hade jag börjat ställa in mig på en framtid som sambos, så det var verkligen helt oväntat när han fiskade fram en ring och sjönk ner på knä och bad mig bli hans fru.
numera omtalar han mig i regel också som "min blivande fru", gärna om det är något syrligt om att jag ska åka bort nånstans eller om det är något som han behöver fråga mig om i samtal med någon annan (typ "vänta ska jag fråga min blivande fru" eller "jaha, och när får man egentligen lite tid med sin blivande fru?!")
Vi bestämde ihop .... pratat om det länge, men en kväll i sängen sa min m2b att jag skulle säga ett datum ...... tog 3 september i luften o det råkade vara en lördag året efter, alltså 2011 ..... sagt o gjort! Kyrkan är bokad den 3 september =)
Vi kom fram till att om vi tyckte att det funkade för oss efter vi hade träffas och haft normal liv, dvs han tog inte ledigt från jobbet och det var ingen semsterkänsla på tiden jag var där ,så förlovade vi oss.
Vi klarade det, 10 dagar tillsammans så visste vi att det var dags att sätta ringarna på fingret , så vi gjorde det under tystnad medans vi kysste varandra.