• Liljekonvaljen

Hårprodukter för torrt och frissigt hår?

Hej!

Jag har prövat alla möjliga shampoo och balsam, även flera olika hårinpackningar. Men tycker att mitt hår alltid blir så torrt och slitet när det har torkat.
    Jag har väldigt tjock och lockigt hår och har även prövat loreals lite dyrare produkter i blåa förpackningar. Dom funkar väl sådär.
    Jag brukar inte heller platta håret just för att det känns så slitet och tar lång tid.
    Ni kanske har något tips på bra produkter för att få håret lent och inte så frissigt?

• Svar på tråden Hårprodukter för torrt och frissigt hår?
  • förlovadflicka

Säger bara redken soft fuel :) 

• misscat81

Jag kan verkligen rekommendera balsammetoden om du har problem med torrt och frissigt hår och dessutom har lockigt hår. Du kommer inte att ångra dig! Kort sagt så går det ut på att sluta använda produkter som torkar ut håret (dvs allt schampoo och många balsam och stylingprodukter) och bara använda produkter som återfuktar.
    Jag har inte använt schampoo på snart 4 år, och mitt hår går knappt att jämföra med hur det var innan!
    Du kan läsa mer om balsammetoden här: www.lockig.se

• förlovadflicka

Ja, balsammetoden är jättebra! Men min hårbotten blev lite dålig ett tag av den :S

• Liljekonvaljen
    misscat81 skrev 2011-01-24 17:24:59 följande:
    Jag kan verkligen rekommendera balsammetoden om du har problem med torrt och frissigt hår och dessutom har lockigt hår. Du kommer inte att ångra dig! Kort sagt så går det ut på att sluta använda produkter som torkar ut håret (dvs allt schampoo och många balsam och stylingprodukter) och bara använda produkter som återfuktar.
    Jag har inte använt schampoo på snart 4 år, och mitt hår går knappt att jämföra med hur det var innan!
    Du kan läsa mer om balsammetoden här: www.lockig.se

Tack så mycket. Men att utesluta shampoo, är det så bra? Har hört att det är just shampoot som tar bort all smuts ur håret?
    Ska kolla igenom sidan och se vad jag kan göra. =)

• förlovadflicka
    Liljekonvaljen skrev 2011-01-24 18:04:26 följande:

Tack så mycket. Men att utesluta shampoo, är det så bra? Har hört att det är just shampoot som tar bort all smuts ur håret?

Det finns tvättensider i balsam också :) Och när man kör bm så får man inte ha en mängd ämnen och bara köra "godkända" produkter som inte lägger sig på håret :)
  • Sammet

Hos de flesta frisörer finns tydligen en "revolutionerande"  keratinbehandling som lämnar håret mjukt, glansigt och frizz-fritt. Det är som en intensiv hårimpackning som skyddar håret samtidigt som den hålls mjukt i 3-4månader. 
    Har inte testat själv...ännu,

sök efter "Brazilian Frizz-Out"

• misscat81
    Liljekonvaljen skrev 2011-01-24 18:04:26 följande:

Jadå, det går alldeles utmärkt att få håret rent utan schampo, men då gäller det att man använder rätt hårprodukter. Massor av de produkter som finns på markanden innehåller ämnen som inte är vattenlösliga och som därför måste tvättas ur med schampoo. Dessa ämnen är ofta även uttorkande, som tex silikon. Silikon lägger sig som en hinna på hårstråets yta och gör att håret ser glansigt ut, men egentligen är det torrt "inuti".
    Men lär man sig bara vilka produkter som fungerar med bm så funkar det såå bra. Speciellt på lockigt hår, som behöver extra mycket fukt för att hålla sig fint.
  • förlovadflicka
    Sammet skrev 2011-01-24 18:22:31 följande:
    Hos de flesta frisörer finns tydligen en "revolutionerande"  keratinbehandling som lämnar håret mjukt, glansigt och frizz-fritt. Det är som en intensiv hårimpackning som skyddar håret samtidigt som den hålls mjukt i 3-4månader. 
    Har inte testat själv...ännu,

sök efter "Brazilian Frizz-Out"
    Brazilian blow-out heter det... Och har fått en massa kritik för att det är sjukt cancerframkallande. (o svindyrt)
  • Sammet
    förlovadflicka skrev 2011-01-24 19:06:01 följande:
    Brazilian blow-out heter det... Och har fått en massa kritik för att det är sjukt cancerframkallande. (o svindyrt)

brazilianfrizzout.se/  heter det ju....men det kanske e samma?
    förlovadflicka skrev 2011-01-24 19:06:01 följande:
Svar på tråden Hårprodukter för torrt och frissigt hår?