• JustMeAndMyLove

Olika ringar?

Självklart har jag och M nu gått och kärat ner oss i olika vigselringar!

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att ha olika ringar. Egentligen är det ju löjligt att man "måste" ha samma. Konstigt nog känns det som att jag tycker att ett heteropar kan ha olika men inte vi som är två tjejer.. hm..

Vad tycker ni? Kan vi ha helt olika ringar?

• Svar på tråden Olika ringar?
  • Miu

Ja, det är klart att ni kan. Vi har olika förlovningsringar. Han titan och jag vitguld med diamanter. Och vigselringarna blir också olika. Han titan igen fast en tunnare och jag en solitär i vitguld.

• Lumys

Min man har också en svart titanring och jag en ganska klassisk vitguldring med diamanter.
    Vi ska ju ha på oss dem varje dag så det kändes viktigt att vi själva skulle trivas med dem :)

• prinsessanogrodan

Ja, ni kan ha olika ringar. "Alla" vet att det är ni som är gifta även om ni inte har likadana ringar. Man kan ju tänka som så att ni har olika ringar för ni är två olika individer men att ni bär ringar visar att ni hör ihop med varandra....att man har ring(-ar) på just det fingret visar ju att man är upptagen, att man hör ihop med någon.
    Jag och m2b har olika förlovningsringar och det är bara jag som ska ha vigselring och jag tror ingen tvekar på att vi hör ihop. Nu är ju vi ett heteropar men jag tror inte att det är annorlunda för att ni är två tjejer.

• prinsessanogrodan
    prinsessanogrodan skrev 2011-01-24 19:59:33 följande:
    Ja, ni kan ha olika ringar. "Alla" vet att det är ni som är gifta även om ni inte har likadana ringar. Man kan ju tänka som så att ni har olika ringar för ni är två olika individer men att ni bär ringar visar att ni hör ihop med varandra....att man har ring(-ar) på just det fingret visar ju att man är upptagen, att man hör ihop med någon.
    Jag och m2b har olika förlovningsringar och det är bara jag som ska ha vigselring och jag tror ingen tvekar på att vi hör ihop. Nu är ju vi ett heteropar men jag tror inte att det är annorlunda för att ni är två tjejer.
    Jag tror nästan att just för att ni är två tjejer så är det nästan mer förväntat att ni ska olika ringar eftersom tjejer kanske är mer noga med utseendet på ringen. Och då är det kanske mer väntat att ni skulle falla för olika ringar...Kanske är det mina fördomar nu, men det verkar som att tjejer  rent generellt är mer noga med hur ringen ser ut? När vi förlovade oss så bestämde sig m2b för sin ring på ett par minuter...jag hade surfat runt på nätet i månader
  • J och J

helt klart kan ni ha olika! ni ska ju vara nöjd med den resten av livet förhoppningsvis.
    jag och min blivande har olika förlovningsringar.
    han i vanligt guld jag i vitt guld. min vigselring blir vitt guld med stenar sen.

man ska ju ha det man vill! 

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • Aniara4

Vi har olika förlovningsringar, eftersom han passade klart bäst med en rak och jag med en rundare modell. Dessutom är min smalare eftersom jag ska få plats med en ring till snart.

Det kanske är fint att ha lika och markera att de hör ihop, men å andra sidan ska ni bära dem hela dagarna och då och då titta ner och tänka "ooooh vad fin den är", så det känns viktigare att ni får den ni allra helst vill ha. Även när det gäller ringar, ha ha. Och det viktigaste är ju att man känner att ringen är en symbol för den älskade som man alltid bär med sig!

• M Berg

min blivande har en svart ring och jag en vit guld m diamanter. Det viktigaste är att man ska trivas med ringarna. man ska ju bära dem hela livet!

• TheD

Vi har lika ringar. Andra par vi känner har olika och ett par bytte förlovningsringar till vigseln också... Så länge ni gillar ringarna :)

• JustMeAndMyLove

Tack för era svar.
    Jag anatr att det är huvudsaken att vi trivs med dem.
    Nu när jag tänker efter så har vi faktiskt olika förlovningsglas med, hehe. I samma stil men ett champangeglas och ett martiniglas. Vi gjorde så för att vi är så himla olika :)

Men då blir det förmodligen så! Om någon månad eller så ska vi ner till Göteborg och prova dem, har bara sett på nätet nu så det ska bli spännande! 

• MaybeBride09

m2b har titanring och jag kommer ha guldringar, så det är klart man kan ha olika ringar Båda ska ju ha ringarna till man dör, då bör man ju få välja precis vad man trivs med  

1 oktober 2011 säger jag JA
Svar på tråden Olika ringar?