• 4Juni2011

Hur många såpbubblor har ni använt/köpt

Vi har tänkt ha såpbubblor efter våran vigsel, men jag är lite osäker på hur många vi kan tänkas behöva...

Vi har bjudit 77 gäster, men det kommer mer till kyrkan vad vi förstått det som..
    ska varje gäst ha 1 eller räknar man 1 per par?

Är det förresten någon som testat Panduros såpbubblor?

• Svar på tråden Hur många såpbubblor har ni använt/köpt
  • Anna89

Jag funderar lika som du.. ska varje gäst ha en var?

• skruttisOmuffis

Jag undrar också detta. Var på ett bröllop i somras där alla fick en varsin men jag kan ju säga att vi hade med oss våra hem då vi blåste typ 5 ggr var....lite onödigt kanske.... Inte ens hälften i "flaskorna" gick åt....

Fast å andra sidan vill man väl ha så mycket bubblor som det går på en och samma gång. Då blir det väl knepigt om alla ska dela med någon....?

• 4Juni2011
    skruttisOmuffis skrev 2011-01-24 11:51:00 följande:
    Jag undrar också detta. Var på ett bröllop i somras där alla fick en varsin men jag kan ju säga att vi hade med oss våra hem då vi blåste typ 5 ggr var....lite onödigt kanske.... Inte ens hälften i "flaskorna" gick åt....

Fast å andra sidan vill man väl ha så mycket bubblor som det går på en och samma gång. Då blir det väl knepigt om alla ska dela med någon....?
    Minns du om alla blåste?
    Kan tänka mig att en del killar inte tycker det är så kul att blåsa bubblor
  • Jejkej

Vi kommer ha en till varje gäst! :)

• 4Juni2011
    Zia 20090618 skrev 2011-01-24 12:51:49 följande:
    Jag tvivlar starkt på att majoriteten blåser. Vi köpte 40 stycken till ca 70 gäster.
    Är ungefär nåt sånt jag tänkt..
    Kommenterade någon att det inte var till alla?
  • Zia 20090618

Har inte gift oss än. Men jag tvivlar starkt på att alla ens vill blåsa, det är ju bara se till sin egen vännerkrets och sina släktingar, kommer morbror Torsten blåsa några bubblor?  ;)

• Kosmoskissen

Vi funderar också på att ha bubblor. Men om inte vaje gäst ska få, hur delar man ut dem, låter man gästerna ta själva till de är slut?

• Zia 20090618

Ja men visst, sätt ett kusinbarn eller vem som helst, i kyrkingången med en korg med dem i, så får de som vill ta. 

• skruttisOmuffis
    4Juni2011 skrev 2011-01-24 12:30:25 följande:
    Minns du om alla blåste?
    Kan tänka mig att en del killar inte tycker det är så kul att blåsa bubblor
    Hehehe... Alla blåste nog faktiskt inte när jag tänker efter.
    Men nästan alla killar jag kände där gjorde det...men vi kanske bara har ovanligt lekfulla vänner! Tungan ute

Det låter som en bra ide att alla som vill får ta en "flaska" och sen när de är slut så är de slut... Annars lär man väl få en massa över istället....
Svar på tråden Hur många såpbubblor har ni använt/köpt