• SweetPearl

Kan man skriva såhär i info?

Vi ska gifta oss där jag är uppvuxen och det ligger ca 20 mil ifrån där jag bor nu (hittade min m2b här ) Vi ska bjuda hans vänner med repsektive och de måste ju ha ett boende för minst 1 natt.
    Kan man skriva i infon såhär?

För långvägarsgäster:

Boende hittar ni för 230 kr/person o natt här:
    www.XXX.com

Eftersom ni får stå för boendekostaden själva så önskar vi oss därmed inga presenter. Eran närvaro är presenten för oss.

Vi kommer att underlätta det för er genom att stå för transport från XXX till kykan och festplatsen samt från festplatsen till XXX.

Mer info och vägbeskrivning fås senare.

Kan man formulera det annorlunda?
    Ska man bara skriva kyrkan och festplatsen eller ska man skriva namnet på kyrkan och festplatsen?

• Svar på tråden Kan man skriva såhär i info?
  • Mace

Nja...nej. 

Eran är talspråk och inte något man skriver. Det skall stå "er".

långvägarsgäster är ett ord jag aldrig hört, men eventuellt är det dialektalt. Långväga gäster är det vanligaste uttrycket.

Jag skulle skriva såhär, men det är en smaksak:

Långväga gäster kan hitta boende för 230 kr per person och natt på Hotell XXX (www.xxxx.com). Er närvaro på bröllopet är den finaste present vi kan få och vi önskar ingenting utöver detta.

Vi kommer att stå för transporten från Hotell XXX till kyrkan och festplatsen och sedan från festplatsen till Hotell XXX. Mer information och vägbeskrivning fås senare via mail/hemsida???

• SweetPearl

Det lät ju mycket bättre. Är inte så bra på formuleringar. Bor i Östergötland, men kommer från Sörmland. Så det kan ju vara ett dialekttal. Östgötarna är ju kända för sin "fina" dialekt.

Svar på tråden Kan man skriva såhär i info?