Zelmah skrev 2011-01-22 16:22:18 följande:
Clara: Åh det är svårt med de vänner som inte alltid har ett bra "ölsinne"... man blir ju lätt nervös o oroar sig över om det ska bli en dålig fylla som går ut över festen eller andra gäster. Samtidigt kanske det är en person som man tycker om annars när denne är nykter. Det kan också bli jobbigt när man är ett kompisgäng att just uteslutan bara en person. Kan du inte be en annan vän eller två att ställa upp och hålla lite "koll" på personen i fråga. Ni kan ju bestämma att om hon blir för packad och visar tendenser till att bli odräglig så ringer din vän/vänner en taxi åt vederbörande och skickar hem henne. Bäst för både henne och övriga gäster liksom...
Jo, jag har funderat på det också, men vill inte belasta mina andra gäster med det egentligen. Just nu lutar det åt att jag bara bjuder två i gänget, det känner jag att det skulle funka, men jag skulle sakna ett par av dem. Nu är detta mitt andra bröllop, så de kan tänka att det är lite "mindre" den här gången, så jag tror inte att de tar illa upp om endast två av dem bjuds in. De blev alla bjudna förra gången, men då hade hon inte de problem hon har idag.