• blomz

Tips på BRA make-up artist samt håruppsättning

Hej, jag behöver tips på någon bra make-up artist i Stockholm. Även gärna tips på vart man kan en snygg håruppsättning.
    Extra bra om en och samma person kan göra både sminket och håret. Alla tips tas emot tacksamt :)

• Svar på tråden Tips på BRA make-up artist samt håruppsättning
  • ClaraH

Jag har bokat Madeleine Jonsson, http://m-joy.se/.

Vi har inte setts ännu men på mail verkar hon vara engagerad och man gör en provomgång ca tre veckor innan. Har fått ett bra intryck på mail.  Jag hittede henne efter tips här.

Jag har haft det jättesvårt att hitta någon. Jag har fått en hel del tips härifrån, men antingen har de varit extremt dyra eller också inte kunnat. Två skulle ha barn t.ex.

• eigollet

Brita Petersen på Hair Design gjorde mig. Superduktig, gör både hår och make up!
    Håret ser ni i mitt galleri!

• blomz

ClaraH - Jag har redan varit i kontakt med Madeleine, men tyvärr var hon redan uppbokad på mitt datum. Jag gillade verkligen hennes bilder och tror hon e kanonduktig..
    Precis som du skrev så är många uppbokade ett så skulle dom ha barn etc..

Inga fler tips? *puffar*

• bröllop20110702

Vet ni någon mer som har en hemsida(känns mer seriöst)? Har någon av er testat att bli sminkade på Bodyshop?

• Johannaz
    bröllop20110702 skrev 2011-01-27 20:55:51 följande:
    Vet ni någon mer som har en hemsida(känns mer seriöst)? Har någon av er testat att bli sminkade på Bodyshop?
    jag jobbar på the body shop i södertälje och sminkar.
    hitils har alla våra kunder varit nöjda och kommit tillbaka..

men kolla med dom i din trakt eller åk till södertälje :) hehe
  • bröllop20110702

Johannaz: vad roligt, jag tänkte göra en provsminkning där, fast någon som ligger närmare mig i stan :)

• Moonchild

Hejsan!

Jag kan absolut rekommendera Christina som fixade hår + make-up när min vännina gifte sig!
    Proffsig tjej som var lätt att ha att göra med, och som fixade både brud och tärnor!

Vi blev alla väldigt tjusiga, speciellt bruden såklart!Glad 
    Hon kom till hotellet också, vilket ju sparar tid (och nerver)!

Här är Christinas hemsida:
    http://makeupbycc.carbonmade.com

Där finns även hennes kontaktuppgifter...
    Kommer helt klart anlita den här make-up artisten när det är dags för mig!

Lycka till!

• Tittij
    ClaraH skrev 2011-01-22 15:53:47 följande:
    Jag har bokat Madeleine Jonsson, m-joy.se/.

Vi har inte setts ännu men på mail verkar hon vara engagerad och man gör en provomgång ca tre veckor innan. Har fått ett bra intryck på mail.  Jag hittede henne efter tips här.

Jag har haft det jättesvårt att hitta någon. Jag har fått en hel del tips härifrån, men antingen har de varit extremt dyra eller också inte kunnat. Två skulle ha barn t.ex.
    Bokad 20:e augusti redan tyvärr
  • ClaraH
    Tittij skrev 2011-02-22 16:02:53 följande:
    Bokad 20:e augusti redan tyvärr
    Tja, jag visste inte att det var just det datumet du sökte på. Det är jag som har bokat då...
  • Tittij
    Moonchild skrev 2011-01-28 17:57:12 följande:
    Hejsan!

Jag kan absolut rekommendera Christina som fixade hår + make-up när min vännina gifte sig!
    Proffsig tjej som var lätt att ha att göra med, och som fixade både brud och tärnor!

Vi blev alla väldigt tjusiga, speciellt bruden såklart!Glad 
    Hon kom till hotellet också, vilket ju sparar tid (och nerver)!

Här är Christinas hemsida:
    makeupbycc.carbonmade.com

Där finns även hennes kontaktuppgifter...
    Kommer helt klart anlita den här make-up artisten när det är dags för mig!

Lycka till!
    Bokad! Tack för tipset!
  • Tittij
    ClaraH skrev 2011-02-22 20:56:34 följande:
    Tja, jag visste inte att det var just det datumet du sökte på. Det är jag som har bokat då...
    Vad kul att vi gifter oss samma dag. Vart ska ni ha festen?
  • ClaraH
    Tittij skrev 2011-02-25 20:33:06 följande:
    Vad kul att vi gifter oss samma dag. Vart ska ni ha festen?
    Vi kommer att vara inne i stan på Anna Whitlook. Var ska ni vara?
  • Tittij
    ClaraH skrev 2011-02-25 21:08:07 följande:
    Vi kommer att vara inne i stan på Anna Whitlook. Var ska ni vara?
    Vi gifter oss i Täby Kyrka som är jättevacker. Vi bor nära dem och samma präst som viger oss har döpt båda våra barn de senaste två åren så det känns jättekul. Festen blir på Kevinge Golfklubb precis bakom patienthotellet på Danderyd Sjukhus. Ligger jtätefint med vatten nedanför.

Hur går planeringen? Har ni koll på allt?
    Vi fick precis återbud från bandet vi bokat. Suck, bara leta nytt!
  • ClaraH

Det knallar på. Idag var vi inne på Matton och kikade på inbjudningskort. Vi köpte några varianter som vi ska göra iordning och sedan slutligen bestämma hur det ska se ut. Håller på och syr min klänning också. Sitter annars mest och planerar på datorn och skriver upp allt vi har att tänka på. Ganska mycket är redan bestämt, det är nog tårtan som är det stora som är kvar. Har ingen aning vad vi ska ta den ifrån än så länge.

• Tittij

Vi kommer köra cupcakes med en tårta högst upp som vi kan skära i.
    Kolla in www.hellosugar.se En söt tjej som nyss startat upp sitt företag och bakar. Fantastiskt vackra små saker hon gör! Vi fick provsmaka på Bröllopsmässan och blev helt sålda. Till och med mannen som inte är så mycket för sötsaker bad om en till

Vi fick tyvärr återbud från bandet i förrgår så nu ska här letas band!

Svar på tråden Tips på BRA make-up artist samt håruppsättning