• Madelen VT

"Min dag som brudtarna" bok till barn

Hej,

Jag kommer pa mitt brollop att ha mina tva systerdottrar som brudtarnor. De ar 5-7 ar.
    Jag har tankt att lagga en liten vit papperspase pa deras stolar vid bordsplaceringen och satta ballonger pa och sedan fylla pasen med lite smatt och gott sa som godis, tomtebloss osv.

Jag skulle aven vilja lagga i pasen en liten bok typ i stilen "min dag som brudtarna". Det ar en bok dar de far samla sma bevis fran deras dag, kanske lagga konfetti fran dagen i ett litet kuvert pa en sida, rita vad som var bast med att vara brudtarna osv. Ibland kommer de med en engagskamera ocksa.

Jag har sett sadana saljas i england men undrar nu om nagon har sett nagot liknande i Sverige pa svenska? I sadana fall, var kan jag kopa dem?

Ar jatte tacksam for hjalp!

• Svar på tråden "Min dag som brudtarna" bok till barn
  • FelizLane

Tror inte jag har sett sånna iaf... Men vore roligt!

• Sebastiána

Blit det inte bättre att ha så små "damer" som näbbar? Många anser att det är tärnans uppgift att ordna möhippa till exempel (visserligen helt fel men ändå) och rätta till släp osv. Kanske inte lämpligt för tjejer på 5-7?

Bra idé annars. Jag tror inte såna böcker finns i Sverige, men du kan kanske göra själv med scrapbookingmaterial

Svar på tråden "Min dag som brudtarna" bok till barn