• nohlin

Sökes: Lokal i Gävle med omnejd

Jag och min partner är i behov av att få tag på en lokal att ha vår bröllopsfest i. Vi vill hålla till i eller relativt nära Gävle, Sandviken, Storvik, Ockelbo etc. Vi utgår från Gävle där vi och gästerna kommer bo, så det får inte vara allt för långt.

Alla tips är av intresse, vi har i stort sätt dammsugit hela internet utan att hitta något som vi är nöjda med. Det enda kravet vi egentligen har är att det är okej att ha egen mat och bar.

Tacksam för många svar, med telefonnummer eller mailadresser till tänkbara ställen

/nohlin

• Svar på tråden Sökes: Lokal i Gävle med omnejd
  • Humlan66

Puffar på tråden lite ..

• MallanBrallan32

Du har b la Soldathemmet, ska finnas bokningskalender på nätet, sök på soldathemmet. Ligger vid Högskolan, Du har Engeltofta, något utanför dock, men inte så långt.
    Hille Hembygdsgård, Gefle Festvåning mm... Lycka till !

• Humlan66

Hyr dom ut gefle festvåningen för privatpersoner nu då ? Tyckte det va snack för inte så länge sen om att dom inte gör det längre. Någon som vet ?

Sen undrar jag om någon vart på hille hembygdsgård och vad ni tyckte ?

• Vinecooler

Kontakta medborgarkontoret/gävle kommun, där kan de hjälpa dig med en lista på festlokaler som förhoppningsvis fyller dina krav.

• Humlan66

Är det någon som har hyrt Estraden ?
    Jag har hört att man kan hyra lilla golvet/delen där .Dock lär det väl vara snordyrt
    men man kan ju kolla läget iaf

• Humlan66

Jag har precis vatr på templet och jag tyckte det va dyrt där, men väldigt fint

• Mariamilena80
    Humlan66 skrev 2011-02-11 15:18:05 följande:
    Jag har precis vatr på templet och jag tyckte det va dyrt där, men väldigt fint
    Jag tycker också att det är dyrt, men utbudet här i Gävle är väldigt litet. Å vi känner att det kanske är värt att lägga lite pengar på en lokal och känna att den är perfekt och speciell, än att ta en gratis lokal som skulle kännas väldigt fattig och snål. Och där vi sen i alla fall måste låna porslin, ha hjälp med städning och ha nån form av underhållning.
    Men vi har inte riktigt bestämt oss... bara till 90%
  • Jolin

Ute i Högbobruk finns "Festplatsen" som man får hyra för typ 1000 kr eller något sånt annars har de Magasinet.

Hör med Högbo bruk ang. hyra av festplatsen, 026-24 21 11. För att hyra Magasinet, fd Bergartsmuseet av Äventyrsservice ring 0291-301 66. www.aventyrsservice.se/

• Humlan66
    Mariamilena80 skrev 2011-02-12 00:06:40 följande:
    Jag tycker också att det är dyrt, men utbudet här i Gävle är väldigt litet. Å vi känner att det kanske är värt att lägga lite pengar på en lokal och känna att den är perfekt och speciell, än att ta en gratis lokal som skulle kännas väldigt fattig och snål. Och där vi sen i alla fall måste låna porslin, ha hjälp med städning och ha nån form av underhållning.
    Men vi har inte riktigt bestämt oss... bara till 90%
    När är eran stora dag ?
  • Humlan66
    Jolin skrev 2011-02-12 03:08:42 följande:
    Ute i Högbobruk finns "Festplatsen" som man får hyra för typ 1000 kr eller något sånt annars har de Magasinet.

Hör med Högbo bruk ang. hyra av festplatsen, 026-24 21 11. För att hyra Magasinet, fd Bergartsmuseet av Äventyrsservice ring 0291-301 66. www.aventyrsservice.se/

Gud va bra tips.. TACKAR
  • Mariamilena80
    Humlan66 skrev 2011-02-12 09:15:35 följande:
    När är eran stora dag ?
    2/9-2011, en fredag. Ni då?
  • Humlan66
    Mariamilena80 skrev 2011-02-12 09:27:11 följande:
    2/9-2011, en fredag. Ni då?
    6/8 i år.. Men du , då va det du som ringde dit då jag va där hihi
  • Humlan66
    Jolin skrev 2011-02-12 03:08:42 följande:

Försökte googla fram festplatsen i Högbo, men det gick inget vidare. Du har ingen mera info vart det ligger där etc. Det är ju helg och man inte får tag i någon och nyfiken är man ju ;) hihi .Låter helt klart intressant

men Magasinet såg jag =)
  • Therese142

Inte funderat på en helt vanlig lokal ? tror det går att fram en scen också. Björke lokalen.. Tror man kan få städning dagen efter i priset.. Ligger vid Björke skolan och kanske inte det bästa läget.. ett tips iaf..

• Mariamilena80
    Humlan66 skrev 2011-02-12 10:01:29 följande:
    6/8 i år.. Men du , då va det du som ringde dit då jag va där hihi
    Kanske det var:)
    Vi var där förra helgen och gick guidtur:)
  • Humlan66
    Mariamilena80 skrev 2011-02-12 12:06:12 följande:
    Kanske det var:)
    Vi var där förra helgen och gick guidtur:)
    Ok och hur tyckte ni att det va och sådär ? Vad fick ni för pris ?
    Lite dumt tycker jag att man på hemsidan kan läsa om olika lokaler, men den bredvid riddarsalen har man ju inget val utan måste ta eftersom man passerar den.. det skulle stå med i samma pris som riddarsaler tycker jag
    Fördelen är ju att det finns musikanläggning där redan
  • Mariamilena80
    Humlan66 skrev 2011-02-12 18:37:36 följande:
    Ok och hur tyckte ni att det va och sådär ? Vad fick ni för pris ?
    Lite dumt tycker jag att man på hemsidan kan läsa om olika lokaler, men den bredvid riddarsalen har man ju inget val utan måste ta eftersom man passerar den.. det skulle stå med i samma pris som riddarsaler tycker jag
    Fördelen är ju att det finns musikanläggning där redan
    Vi tyckte att lokalerna var jätte fina, gillade speciellt loungen. Tyckte också den hade kunnat ingå i priset för riddarsalen.
    Kanon med musikanläggningen och sen tycker jag läget på lokalen är bra och centralt.
    Tycker absolut att priset är dyrt...
    Men hade soldathemmet var tillgängligt så kanske vi hade valt det, och de kostade 3500kr plus att då hade man behövt nån form av underhållning och kanske nån serveringspersonal... hade nästan kommit upp i samma summa. Fast då tycker jag att läget är sämre där för våran del.
    Såå jag vet inte...men det känns som om det får kosta för våran del och vara värt det.

Så priset blir:

Riddarsalen: 2500kr
    Loungen: 1500kr
    Klubbvärd (Ett måste): 1500kr
    Extra för hela dagen hyra (i stället för 18-01.30): 1000kr
    Servering/plockpersonal: 1250kr

Slut summa: 7750kr (För att hyra en hel dag 9-01.30)

Hur blir det för eran del? Och vad tyckte ni?
  • Humlan66

Puffar på tråden lite.. känns som det är någon lokal som ligger gömd någonstans
    så här dåligt med ställen  kan det väl ändå inte vara ?? Det är ju katastrof
    Hittade ju en idag då, men såklart va den upptagen vårat datum :(

Kruxet är ju som sagt att vi vill fixa med maten själva

Svar på tråden Sökes: Lokal i Gävle med omnejd