• Thailand2011

Till er som INTE har/ska ha släta vigselringar...

Hur höga är era ringar från fingret och till toppen av stenen??
    Har hittat min drömring, men den är 7 mm hög!!! Är inte det sjukt högt och opraktiskt, eller det kanske är normalhögt?
    Dom kunde göra den 5,5 mm som minst, men det känns också högt, eller är det en vanesak?
    Vill att det ska blinga, men utan att vara flådigt liksom.... =)

Länk till ringen: http://www.moissaniteco.com/cartier-inspired-round-moissanite-engagement-ring-p-9154.html

• Svar på tråden Till er som INTE har/ska ha släta vigselringar...
  • Thailand2011

Åh vilka ljuvliga ringar!!!!
    Har en slät vitguldsring som förlovningsring och tror att "min" ring skulle passa bra till den!
    Hade egnetligen velat byta ut förlovningsringen mot en sån som du har med bling runt hela, men se det går inte sambon med på. I smyg har jag räknat ut att jag ska önska mig en sån i typ 5-årig bröllopspresent och sätta den släta förlovningsringen på högerhanden istället.... Men det är han lyckligt ovetande om ännu =)

• hoodilady

Jag ska beställa en ring som jag har designat själv. Vet inte hur hög den kommer bli, men den kommer sticka upp minst 4-5 mm skulle ja tro. Då den inte har några smala fattningar eller nivåskillnader i fattningen utan bara slätt vitt guld så tror jag det kommer gå bra! Jag är en sån som bryter naglarna dagligen så vi får se hur det går :)
    När man har tajta handskar på sig kan man vrida stenen inåt handflatan tipsar min vän om.

• Sommarbrud

Vad fina dina ringar var 11juni2011!!

En fråga,beställde du din vigselring? Jag har en likadan förlovningsring men har kollat på en vigselring liknande din men inte hittat ngn till detta pris som var helt okej! Så beställde du eller köpte i butik ?Hoppas du förstår mitt lite röriga inlägg:)

• Etheleglin

Jag kommer ha en vigselring (solitär) som är nästan en centimeter hög men jag tror inte att det blir något bekymmer. Jag bytte ut min släta förlovningsring mot en alliansring nu inför vigseln och i början var det obekvämt, men det tog bara två veckor innan jag vant mig. Och där är skenan nästan fyra millimeter hög.

Jag tror att din ring blir jättebra, man lär sig hantera sig ring. 

• 2011

Jag köpte en solitär med lite lägre sättning (trots det är den 6-7 mm hög) åt min blivande. Då blev det istället svårare att hitta en vigselring som passade till den. Vi specialbeställde en vigselring som består av två tunna ringar som skall sitta på var sin sida om solitärringen (De sitter ihop i botten så att ringen får stadga. )

• 11juni2011
    Sommarbrud skrev 2011-01-21 16:14:41 följande:
    Vad fina dina ringar var 11juni2011!!

En fråga,beställde du din vigselring? Jag har en likadan förlovningsring men har kollat på en vigselring liknande din men inte hittat ngn till detta pris som var helt okej! Så beställde du eller köpte i butik ?Hoppas du förstår mitt lite röriga inlägg:)
    Tack!

Jag (eller min man heheh) köpte båda på Hedens Guld samtidigt! Egentligen alldeles för dyrt tyckte jag, men vi letade runt både i andra butiker och hos guldsmeder och kom fram till att ringar liknande mina var helt klart billigast på Hedens!

Köpte du din förlovningsring där också?
  • Sommarbrud
    11juni2011 skrev 2011-01-21 20:25:11 följande:
    Tack!

Jag (eller min man heheh) köpte båda på Hedens Guld samtidigt! Egentligen alldeles för dyrt tyckte jag, men vi letade runt både i andra butiker och hos guldsmeder och kom fram till att ringar liknande mina var helt klart billigast på Hedens!

Köpte du din förlovningsring där också?
    Nej jag gjorde min hos en annan guldsmed i sthlm. Men den ser ut som din :)
    Ja det e dyrt med ringar men man har den ju länge och hedens verkar ha bra priser. Den jag har kollat på gårpå 46 tusen!!! Ahhh tur att jag hittade din:)Tror du man vågar beställa över nätet?
  • 11juni2011
    Sommarbrud skrev 2011-01-21 20:45:02 följande:
    Ja det e dyrt med ringar men man har den ju länge och hedens verkar ha bra priser. Den jag har kollat på gårpå 46 tusen!!! Ahhh tur att jag hittade din:)Tror du man vågar beställa över nätet?
    Absolut! Nu har jag iofs bara handlat av dom "live" men det har varit en hel del smycken, och dom är väldigt proffsiga och seviceinriktade. Har handlat en del från dom och nu tex när ett par gamla ringar blev för små så förstorade dom ringarna kostnadsfritt !

Så dom kan jag verkligen rekommendera!
  • Sommarbrud
    11juni2011 skrev 2011-01-21 21:16:33 följande:
    Absolut! Nu har jag iofs bara handlat av dom "live" men det har varit en hel del smycken, och dom är väldigt proffsiga och seviceinriktade. Har handlat en del från dom och nu tex när ett par gamla ringar blev för små så förstorade dom ringarna kostnadsfritt !

Så dom kan jag verkligen rekommendera!
    Vad roligt! Ja jag är riktigt sugen på attbeställa därifrån faktiskt känns ju som bra priser och du verkar ju riktigt nöjd! Kul :)
    Förlåt att jag frågar, men har du ngn bild på din ring så man ser hur den ser ut på "riktigt"?
  • Etheleglin
    Sommarbrud skrev 2011-01-21 20:45:02 följande:
    Jag har också handlat en del där och jag kan bara hålla med - så trevliga och service-minded att det inte är klokt. Och om det känns läskigt att beställa över nätet varför ringer du inte och pratar lite med dem i butiken först? För det är ju en affär också, inte bara en internetshop.
  • Sommarbrud
    Etheleglin skrev 2011-01-21 22:11:45 följande:
    Jag har också handlat en del där och jag kan bara hålla med - så trevliga och service-minded att det inte är klokt. Och om det känns läskigt att beställa över nätet varför ringer du inte och pratar lite med dem i butiken först? För det är ju en affär också, inte bara en internetshop.
    Ja smart! Klart jag kan:)
    Vad roligt att det är många som är nöjda!
  • 11juni2011

Sommarbrud skrev 2011-01-21 21:27:15 följande:
    Vad roligt! Ja jag är riktigt sugen på attbeställa därifrån faktiskt känns ju som bra priser och du verkar ju riktigt nöjd! Kul :)
    Förlåt att jag frågar, men har du ngn bild på din ring så man ser hur den ser ut på "riktigt"?
    Tog några snabba :=) Den översta är lite missvisande kanske för förlovningsringen ligger snett. Diamanterna "går ju lika långt" som på vigselringen!!
  • Sommarbrud
    11juni2011 skrev 2011-01-21 22:20:23 följande:
    Tog några snabba :=) Den översta är lite missvisande kanske för förlovningsringen ligger snett. Diamanterna "går ju lika långt" som på vigselringen!!
    Tack så jätte mkt! Super fina!!Vill ju beställa nu:)
  • 11juni2011
    Sommarbrud skrev 2011-01-21 22:23:12 följande:
    Tack så jätte mkt! Super fina!!Vill ju beställa nu:)
    Inga problem! Jättekul att du tycker om dom!
    Hihi hoppas du beställer den å att du blir lika nöjd som jag!
Svar på tråden Till er som INTE har/ska ha släta vigselringar...