• MaybeBride09

Vilken duk?

Sitter och funderar på hur man ska göra med bordsduken. Jag vill ha det så billigt som möjligt och då är ju IKEA knoppa lakan ett bra alternativ. Meeen då har jag ju förstått att bordsfärgen kan lysa igenom. Finns det någon pappduk som känns lite lyxigare? Eller hur ska man göra? Hur gör ni? 

1 oktober 2011 säger jag JA
  • Svar på tråden Vilken duk?
  • Moster Stina

Köp en rulle euroshoppers pappersrulle på ica. U(klart billigast per meter) och så lägger du ovanpå knoppalakan sen. Jag har trott att Knoppalakanen skulle vara jättefula, men blev glatt överraskad när mitt provexemplar var jättefint och absolut helt ok som duk. Fick inte alls vanliga lakanskänsla.

• MaybeBride09
    Moster Stina skrev 2011-01-20 17:45:45 följande:
    Köp en rulle euroshoppers pappersrulle på ica. U(klart billigast per meter) och så lägger du ovanpå knoppalakan sen. Jag har trott att Knoppalakanen skulle vara jättefula, men blev glatt överraskad när mitt provexemplar var jättefint och absolut helt ok som duk. Fick inte alls vanliga lakanskänsla.
    Det är ju också ett alternativ!
  • Moster Stina
    MaybeBride09 skrev 2011-01-20 18:12:22 följande:
    Det är ju också ett alternativ!
    Jag kan tillägga att vi själva inte kommer att lägga något under lakanen, för jag tycker det blev fint ändå.
    Men vill man t ex att det skall bli oslamrigt på borden, så är ett till alternativ att lägga ut fiberduk under lakanen.
Svar på tråden Vilken duk?