• Sebastiána

    Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen...

    Vi sitter och försöker få ihop vår budget. Trots att det blir dyrare än planerat är jag ändå ganska nöjd. Det hade kunnat bli dyrare, men eftersom vi sparar en del på några poster gör det inget att vi slösar lite på andra. Eller, det har vi väl inte gjort egentligen, men vi har några extra budgetposter som hade kännts dyra annars.

    Vi sparar på
    Trycksaker som jag gör själv eftersom jag jobbar med sånt och tycker att det är kul
    Tårtan vi vill ha finns i det ordinarie sortimentet, så vi köper den och så dekorerar vi själva
    Ringen, vi lämnar in gammalt guld + att vi designar själva
    Lånar mammas brudkrona
    Sminkar mig själv eftersom jag inte litar på någon annan
    Köper all öl och sprit i Tyskland

    Vi satsar på
    Fotograf
    Live-band
    Att kunna bjuda långväga gäster på brunch dagen efter och hyra minibussar till dem
    Klänningen
    Bartender (ingen färdig, blir en elev)
    God mat från catering

  • Svar på tråden Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen...
  • elisabettan

    Låter väl smart, tror att det är ungefär samma prioritering som de flesta gör. Är rimligt att man satsar mer på det som kanske betyder lite mer. Bra jobbat! Lycka till!

  • Sebastiána
    elisabettan skrev 2011-01-20 12:39:06 följande:
    Låter väl smart, tror att det är ungefär samma prioritering som de flesta gör. Är rimligt att man satsar mer på det som kanske betyder lite mer. Bra jobbat! Lycka till!
    Det känns bra att tänka så, när man tycker att vissa poster drar iväg, att vi faktiskt sparar in på vissa saker.
  • 1700tal

    Det är smart tänkt. Vill man ha creme de la creme av allt så rullar stålarna iväg med blixtens hastighet..

    Vi tänker likadant. Prio 1 för oss är lokalen, att kunna gifta oss på ett slott. Men det innebär att vi måste dra åt svångremmen på en mängd andra poster, t ex våra kläder som blir kinavarianter (dock specialbeställda så det blir nog bra ändå) . Det är en prioriteringsfråga - om man inte är stenrik förstås...

  • elisabettan

    Visst är det svårt att begränsa sig, man vill ju så mycket en dag som denna. Vi valde att bara bjuda de absolut närmsta för att kunna unna oss det vi vill ha. Det känns så rätt!

Svar på tråden Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen...