När skickar man korten???
Vi gifter oss i början av september och nu undrar jag när man kan skicka korten.
Är det förtidigt att skicka dom redan i mars?? O.S.A kommer ju bli i semestertider...
Tack på förhand!!
Vi gifter oss i början av september och nu undrar jag när man kan skicka korten.
Är det förtidigt att skicka dom redan i mars?? O.S.A kommer ju bli i semestertider...
Tack på förhand!!
I Somras blev vi bjudna på tre bröllop. Alla tre skickade ut sina inbjudningar 6 månader innan. Kanske för att det var i mitt i sommaren då risken finns att folk är på semester.
Jag la våra "save the date" på lådan igår, gifter oss om ett år. Men inbjudan skickar vi 2-3 månader innan bröllopet.
Vi gifter oss den 4 juni och kommer skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag (14 feb). Ingen vet något om att vi ska gifta oss innan inbjudningarna skickas ut.
Det tycker jag känns som lagomt, 6veckor innan osa, och 3,5 mån innan vigseln.
Jag funderar på samma sak. Vi gifter oss också i början av september, och ska man skicka ut inbjudningar tre månader i förväg med OSA senast en månad innan blir det ju början av juni respektive början av augusti, och det känns ju lite osäkert mitt i alla semestrar.
Vi funderar också på om vi ska ha en "reservlista" med folk vi kan bjuda om någon av de första tackar nej - jag tycker inte det är något fel att göra så om man nu bara har ett begränsat antal platser. Man behöver ju inte basunera ut att vissa hör till a-laget och andra till b-laget. Oftast är det ju ganska uppenbart att vissa vänner och släktingar är närmare än andra, det är bara om den andra personen har en annan uppfattning om relationen som det kan bli knökigt!
Hur som helst, ska vi göra så är det ju bra med ett tidigare datum så att man kan skicka ut andra omgången inbjudningar i vettig tid.